söndag 29 december 2019

Vecka 52 & Träningsvecka 1 säsongen 2020

Senare än alla andra år men nu så startar säsongen 2020 äntligen upp. Det blir en vecka som likt många andra veckor den här tidpunkten på året, monarkträning. Skall försöka att komma ut åtminstone en dag för distansträning. Annars så ser veckan ut som så, tre stycken pass med EB 2x20Min och ett distanspass G1-3:00:00 ¤5st. Pass märkta med ¤ skall innehålla så många 30 sekunders spurter på absolut max som siffran bakom tecknet ¤. Det vill säga att man kör så fort man kan i 30 sekunder!
Dan före dopparedagen finns det ingen ork över för träning. Annika jobbar och jag har lovat henne att städa hela huset, klä granen och griljera skinkan. Allt medan hon måste jobba. När klockan slår fyra på eftermiddagen så är jag klar med alltihop, ja även bilen hann jag med och tvätta men nu är jag alldeles för trött för att kunna träna.
Julaftons morgon 2019 drar så träningen för 2020 igång. Jag kör ett EB 2x20Min pass inomhus på monarken och känner mig riktigt nöjd efteråt. Senare på dagen så blir det Kalle Anka och hans vänner innan vi reser till By för att fira julaftons kvällen.
Tidigt på juldagen morgon går jag upp för att köra ytterligare ett pass. Det blir det andra EB 2x20Min passet av tre som skall köras den här veckan. Lite segare idag än igår kanske, men inte värre än att det gick alldeles utmärkt att köra passet i alla fall.
Den 27e december kör jag det tredje och sista EB 2x20Min passet den här veckan. Själva passet var okej, men inte mer. Kändes slitsamt andra tjugan, men jag är nöjd med att jag genomförde träningen. På eftermiddagen var jag på ryttartävling. Två av barnbarnen var med på tävlingen och tävlade.
Söndagen den 29 december körde jag ett G1 pass på tre timmar runt finnskogen. Den här dagen var Bengt "Dres" Andresen på besök, ett trevligt besök med mycket skratt. Rundan var riktigt blåsig bitvis, men med en riktigt behaglig december värme. Den första träningsveckan är nu avverkad och allting har gått efter plan. Men snart stundar tuffare tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar