onsdag 17 januari 2018

Vecka 3/träningsvecka 14

Den här veckan har jag gjort saker för första gången i mitt liv. Dessutom har träningen varit väldigt annorlunda, men det var planerat från början. Veckans träning är fördelad på två veckor i stället för en. Att programmet blivit förskjutet med en vecka berodde på att jag gjorde ett uppföljningstest hos Aktivitus i Göteborg på under helgen. Därför körde jag bara halva veckans program och sparar den andra delen till nästa vecka. Eftersom vi var i Göteborg så passade vi på att gå på teater. Annika Andersson och Tomas Petterssons föreställning "mins du mig" blev min debut föreställning på en teater. Har aldrig tidigare sett en riktig föreställning på en teater, och kan ju bara säga att det var en upplevelse.
Jag var ju inte helt träningsfri under veckan, måndagens träning kändes mycket bra. Passet var ett EB 3x8min + 20min G1. Det var nog de bästa åttorna hitintills, kändes riktigt bra efteråt. Tänk att det kan vara sån skillnad dag från dag. Måndagens träning var ju bra. Tisdagens träning blev rena motsatsen, ruskigt tung. Passet var ett EB 2x20minuter (%). Att det står ett procenttecken innanför parenteserna betyder att skall köras progressivt. D.v.s. första delen som ett helt vanligt EB-pass, nästa del ökar man med 15 % i effekt. Sista minut kör man 40 % över det man gjorde under de första 20 minuterna. Ett i normala fall roligt pass, men inte i tisdags. Oj vad det svänger! Igår var det tungt som bara attan, idag onsdag gick det mycket lättare. Okej onsdagens pass var inte samma som dagen innan utan ett TC 20x45/15, men ändå. Onsdagens pass blev också det sista den här veckan.
På torsdagskvällen åkte vi ner till Göteborg för att tillbringa helgen där. Fredags morgon var meningen att jag skulle utföra en uppföljning av höstens test hos Aktivitus. Men vid frukosten på hotellet får jag meddelande om att testet är uppskjutet. Jag får en ny tid på lördagsmorgonen istället. Fredagen tillbringades i stället hos Ola Conny och Morgan i Ullared. På lördags morgon var det dax för test hos Aktivitus. Dessutom så var det ju vägning. Testet gick sådär faktiskt. Inte bra,men heller ingen katastrof. Vägningen gick bättre. Sedan jag var hos Aktivitus i september ifjol har jag gått ner fem kilo. Efter testet på aktivitus så tillbringade vi dagen med bland annat gå ut och käka på en mongolisk restaurang innan det var dags att tillbringa kvällen på lisebergsteatern för att se föreställningen "mins du mig". En mycket trevlig avslutning på lördagen och helgen i Göteborg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar