lördag 6 januari 2018

Vecka 2/träningsvecka 13

Åter i vardagen, måndags morgonen ringer väckarklockan ilsket och en vecka med jobb väntar. Träningen väntar dock inte. Måndagen bjöd på ett KI pass. Ett KI pass där intervallerna skall ligga 20% över min FTP. Alla intervaller ligger där jag vill ha dem. Tisdagens träning blev lite senare än planerat, men det fungerar bra ändå. Passet blev ett TC 20x45/15. Det kändes att man körde ett tuffare pass dagen innan. Benen var lite sega och jag kan inte direkt påstå att det var någon njutning. Men det gick, jag genomförde passet men känner mig sliten. Onsdagens träning blev ett tre timmars G1 pass på monarken. Passet blev en riktig plåga. Normalt sett borde inte ett G1 pass vara så påfrestande som onsdagens.
Torsdagens träningspass besannade mina känslor tidigare under veckan. Jag har känt mig sliten och trött i hela kroppen. Passet var ett EB 4x8min + TB1. Det visade sig bli det tredje passet under de här sexton veckorna som jag fick vika ner mig. Okej jag genomförde träningen genom att byta fokus från FTP watt till tröskel puls istället. Tröskel pulsen hade redan på 3e intervallen överskridit max, så på fjärde intervallen försökte jag hålla mig inom tröskel pulsen. Men när jag var klar så var jag rejält illamående.
Fredag blev en behövlig vilodag efter en tung vecka. Lördagens vägning blev positiv, minus ett kilo vilket jag är nöjd med. Lördag blev också en dag med med skruvande på Nishikin. Det gamla DI2 systemet som jag använt på Nishikin hade tjänat ut sitt syfte. Lördagen gick åt till att demontera växelsystemet och nu väntar jag på en ny bakväxel från England. Söndag kördes veckans sista pass, ett G1 pass på tre timmar inomhus. Efter två vilodagar så var det skönt att köra igen. Vilan gjorde tydligen gott, för det var inga större problem att motivera sig för de tre timmarna. Nästa vecka kommer att bli spännande på flera sätt, men det kommer jag att skriva om nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar