fredag 1 november 2019

Oktober 2019

Helt okej månad det här också. Några fina dagar på cykelcrossen på helt underbara grusvägar. Visserligen med några kyliga mornar, men ändå. Har också smugit igång lite med monark träningen, men bara lite. Några enstaka EB 2x20 pass har det blivit bara för att inte tappa för mycket innan säsongen drar igång igen. Att nå årets träningsdos blir nog svårt även om jag skulle satsa på det. Tiden finns helt enkelt inte.
Från 1 okt. 2018 till 1 okt. 2019 har det blivit 395st aktiviteter. Detta fördelat på:

  • Totalsträcka 17.514,31 km
  • Genomsnittsavstånd 44,34 km
  • Längsta sträcka 300,00 km
  • Varaktighet 571:24:33 t:m:s
  • Max tid 7:33:00 t:m:s
  • Aktivitetskalorier 391.007 kcal
  • Total höjdstigning 124.759 m
  • Max höjdstigning 2.240 m
  • Med. fart 29,3 km/h
  • Maxfart 77,0 km/h
  • Med. Puls 114 bpm
  • Genomsnittlig cykelkadens 81 rpm
  • Medelkraft 193 W
Jag kommer att träna mycket även nästa säsong(om man får vara frisk), men målsättningen med träningen kommer att se annorlunda ut. Det är redan nu klart att jag kommer köra Vätternrundan igen och med samma gäng som ifjol. En annan sak som också kommer att bli väldigt intressant under nästa år är att följa en kompis utveckling. Han kommer att köra strukturerad träning, ja till och med köra några landsvägs tävlingar säger han. Vi skall försöka hjälpas åt med träningen så gått det går och då gäller det ju först och främst lite tips och pepp. Första träffen rörande träningen hade vi nu under oktober då vi gick i genom ett sexton veckors långt träningsprogram.

Ett mindre roligt besked fick jag vid en hörselkontroll på jobbet. Min hörselnedsättning på vänster öra visar nu helt dövhet i stället, och en sämre hörsel på det "friska" örat mot förra testet. Dessutom så har jag drabbats av ett ständigt brus i öronen, vilket är kolossalt irriterande.

Roligare var då beskedet att Skoghalls CK Hammarö kommer att arrangera Nordiska Master Mästerskapen 2020. Tävlingarna kommer att köras i Kil första helgen i augusti.

Oktober innehöll också något mycket trevligt i form av en semesterresa tillsammans med frugan till Grekland. En välbehövlig vila efter ett år med mycket tävling och resande. Rhodos Horizon Resort blev vårt andningshål i en vecka. Trevligt med något helt nytt land, Grekland var helt nytt för oss båda. Ett hotell som bjöd på det mesta i matväg. Jag upptäckte att Annika farit med osanning annars så har mina smaklökar inte insett att både dom och jag har fyllt "gammalt".
När man blir gammal så försämras mycket men tydligen är just känslan av att kunna känna smaker något av det första. Det är därför som äldre folk inte äter så mycket, det smakar helt enkelt ingenting har hon sagt en gång. Nu ändrar hon sig och säger att det kan också vara mina ögon det är fel på, jag ser helt enkelt inte hur mycket jag har på tallriken. Ja så kan det nog vara, men varför tar jag en gång till i så fall? Möjligt att jag dessutom har en släng av demens och inte kommer ihåg att jag redan käkat en tallrik?
Efter hemkomsten från semestern så startar planeringen inför nästa säsong. En säsong som inte kommer att bli lika intensiv som årets, men förhoppningsvis lika trevlig, dessutom börjar jobbet med att bli av med de där extra kilona som alltid kommer efter säsongsavslutningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar