söndag 2 juli 2017

Gottne Master SM Partempo.


I dag är det partempo. Jag kommer att köra tillsammans med Jakob Fryklund. Vi känner varandra väldigt bra och har kört tidigare mästerskap ihop så det kommer säkert att gå bra. Partempobanan är den samma som tempobanan, bara något kortare.

Vi kommer igång riktigt bra och har bra tryck båda två. Eftersom vi är ganska så jämna så är vi inte så beroende av hur länge man skall ligga i först utan vi har en väldigt jämn fördelning. Vi jobbar intensivt för att hålla farten uppe ut till vändpunkten men efter vändningen så märker jag att något inte står helt rätt till. Jakob orkar inte hålla trycket där jag är van att han ligger. Jag tar nu lite större ansvar och längre förningar. Samtidigt så försöker jag att peppa Jakob. Vi ger vårt yttersta de sista kilometrarna in mot målet. Vi går i mål som sexa och jag ser hur missnöjd och besviken Jakob är. Jakob hade nog stora förväntningar på det här loppet men ibland så går det inte som man tänkt sig. Det är bara att ta nya tag i nästa mästerskap.

Totalt set så är jag överlag nöjd med SM dagarna i Sidensjö. Två bronsmedaljer är inte fy skam i alla fall.

OBS. nästa mästerskap går i Danska Randers. Då är det Nordiska Mastermästerskapen som skall köras i landslagskläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar