lördag 30 december 2017

Vecka 1/träningsvecka 12

Sista träningspassen för 2017, körde jag på söndags morgon. Det blev två pass, ett styrkepass och ett tabata pass. Allt för att hinna med dagens alla aktiviteter. Efter träningen var det dax för den sedan tidigare inplanerade lunchen med en riktig prinsessa. En av de trevligast och roligaste luncher jag haft på mycket länge. En mycket trevlig avslutning på 2017.
Måndag och 2018. Ett helt nytt träning och tävlingsår ligger framför oss som en tom bok. Den skall ju fyllas med något. Varför då inte börja med ett styrkepass följt av ett TC 20x45/15. Hur det blir med tävlingar 2018 får vi se längre fram, just nu vet jag faktiskt inte var eller om jag skall tävla. I vilket fall som helst så skall jag träna i alla fall och tisdagens träning blev ett morgonpass. Ett TC 20x45/15 innan jag skulle iväg på veckans andra princesselunch. En lunch som blev lika trevlig som den första. Onsdagens träning var en ny upplevelse. Ett EB 4x8min som avslutades med ett tabata pass! Jösses, den var tuff. Siffrorna blev väl inte så märkvärdiga på de sista intervallerna, men jag tog mig igenom dom i alla fall. Efter att ha vilat några timmar så var det dax för dagens andra pass. Det blev en ganska skön runda runt Köla på Nishikin. Torsdag blev en ganska lugn dag. Inte förrän på kvällskvisten körde jag ett pass och då blev det ett tabata pass. På fredag körde jag det första av veckans två G1 fyra timmars pass. Det blev en runda runt Glafsfjorden i lätt snöfall och isande nordanvind.
Lördags morgon, under natten har temperaturen sjunkit till -8°. Sjunkit har också vikten sedan förra veckan. Låt vara med bara ett kilo, men det är åt rätt håll. Veckans andra långa G1 pass fick bli inomhus istället. Fyra timmar på monarken var inte speciellt roande. Tur att passet innehöll 5sek maxspurter varje 30e minut, skönt med ett avbrott emellanåt😉.
Lördagens G1 pass blev också julens träningslägers sista pass. Tjugotvå träningspass på tretton dagar,  eller egentligen på elva dagar eftersom jag har haft två vilodagar på de tretton dagarna. Men de absolut mest roande dagarna var prinsesseluncherna. Det var två fantastiska dagar, de tillsammans med dagen då mormor och morfars lillprins kom på besök och övernattade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar