fredag 16 februari 2018

Vecka 7/träningsvecka 18


Den här veckan har varit extremt tuff trots att antalet träningar inte varit flera än tre stycken. Det lugnaste passet var ett G2 pass på en timma. De andra två var TCSI extrem spurtintervall(typ wingate). Det ena med 4 intervaller och det andra med 5 intervaller.
https://photos.google.com/photo/AF1QipPU06LxN2RtWWvwbruldPcegO9mgzR9EQySZiM4
TCSI x 4
Måndagens träning blev TCSI x 4. Efter femtio minut kunde jag kliva av monarken väldigt nöjd och trött. Alla intervallerna klarades av och jag satt ner på alla fyra.
Dessutom med mina mått mätt både hygglig ingångskadens och wattsiffror på intervallerna.
Tisdag blev en behövlig vilodag från träningen bara för att köra ytterligare ett TCSI pass på onsdagen. Det passet innehöll ytterligare en intervall, ändå så orkade jag trycka ut mera watt i snitt på dessa fem än de fyra på måndagen. Torsdag var en planerad vilodag och det återstod nu bara ett pass den här veckan, ett G2 pass på en timma.
På fredags morgon vräker snön ner. Vilket gjorde att jag tidigt tog beslutet om att köra inomhus istället. Vet inte vad det är som gör att det känns jobbigare inomhus, men jag tycker det i alla fall. Lördag morgon och vågen jävlas mer än nödvändigt tycker jag. Funderar starkt på att göra ett kirurgiskt ingrepp... ja på vågen alltså. Börjar misstänka att det är någon eller några fjädrar i den uslingen som måste smörjas eller till och med bytas. För fa'nskapet har inte rört sig den här veckan heller. Då är det ju tur att man har vänner som tröstar. Annika och jag hade sedan tidigare bestämt oss för att ta en dag i Karlstad. Efter att ha tillbringat förmiddagen på IKEA och avnjutit en varsin kopp kaffe med semla till så träffade vi några vänner för att ta en lunch och bara umgås. Eftersom jag och den manliga kompisen brukar göra samma saker utan att den andra är medveten om det, då nämde jag ingenting om semlan när det visade sig att han  käkat en till frukost  🙃😀.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar