söndag 4 februari 2018

Vecka 5/träningsvecka 16

Ja det här blev ju lite konstigt. Hela träningsprogrammet och upplägget för 2018 har nu revideras. Eftersom jag under förra veckan fick det nya träningsprogrammet från aktivitus så fick jag planera om lite. Får backa tillbaka tre veckor och börja nästa träningsperiod med en riktigt tuff vecka. Det nya träningsprogrammet ser riktigt bra ut och kommer säkert bli spännande.
Jag fick backa tillbaka till vecka två och starta därifrån. Vilket innebar en ganska tuff vecka med fem pass av lite olika karaktär. Här fanns det både intervaller och distansträning. Veckan börjar bra med ett KI pass med sex stycken fyra minuters intervaller. För att få lite balans i träningen så körde jag ett G1 pass på tre timmar på tisdagen. Det passet körde jag utomhus och runt finnskogen. På onsdag var jag återigen inne på monarken. Den här gången blev det ett EB 4x8min + TB1. Torsdagens träningspass blev ett TC 20x45/15 som gick fantastiskt bra. Jag som har känt mig riktigt nerkörd en längre kände att orken var tillbaka. Vilket också innebar att motivationen ökar.
Fredag blev det en vilodag, i alla fall från cykeln. Fredagseftermiddagen bjöd istället på alpint skidåkning med två av barnbarnen. En härlig eftermiddag som avslutades på Valfjällsrestaurangen med kaffe och semla. Lördagen blev också en vilodag, dessutom var det lite för kallt för min del. På veckans sista dag så var det meningen att jag skulle köra utomhus i tre timmar. Men när kvicksilvret visar -13ºC, då blir det inomhus istället. Ett tre timmars långt G1 pass på monarken är trots allt behagligare än utomhus i kylan.
Det här blev tillslut en bra träningsvecka. Alla passen avklarades med målsatta värden, okej att jag egentligen velat haft ytterligare ett utepass, men nu blev det som det blev med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar