fredag 23 februari 2018

Vecka 8/träningsvecka 19

Norska mastercupen eller den svenska?Jag har fortfarande inte bestämt mig hur jag kommer att göra när det gäller tävlandet. Det finns lite olika valmöjligheter. Detta skulle innebära att jag i så fall skulle köra för någon norsk klubb så att jag också kan köra norska mästerskapen. Vilket i sin tur skulle bli en stor utmaning, vi får se vad som händer eller om det inte händer något. 
Whaoo...vilken vecka! Sex hårda träningsdagar. Tre olika typer av EB pass, ett SCI pass och två G1 pass, båda två på fyra timmar. 
Måndagens träning var SCI x 10. Ett SCI pass är styrkeintervall på monarken. Man skall kör alla intervaller sittande, och blickstilla med överkroppen. Lättare sagt än gjort. När tröttheten sätter in. Alla 10 intervallerna utfördes, men inte sittandes och inte stilla med överkroppen heller. Nä då var tisdagens träning mycket enklare. Ett EB 4x10min. Kanske var tränings sällskapet som gjorde att träningen kändes lättare. För bredvid mig så hade jag fått sällskap av Annika som gjorde en timma på löpbandet.
På onsdagens träning valde jag att köra EB 3x15 min. Ett småtrevligt pass som gick väldigt bra. Tyckte kanske att jag skulle varit tröttare efter måndagens och tisdagens träning, men det kändes väldigt bra faktiskt. På torsdag tänkte jag egentligen ta en vilodag men ändrade mig när jag kom hem från jobbet. Skönare att ta vilodage på fredag i stället. Torsdagens träning blev EB 4x8min. Märkligt, efter tre dagars träning borde det gå tungt tycker jag, men det verkar nästan som om man vänjer kroppen med mycket träning. 
Lördagens vägning gjorde ingen människa glad, plus 0,5 kilo visade vågen. Träningspass gick desto bättre. Ett fyra timmar långt G1 pass med maxspurter varje halvtimme. Sista fem kilometrarna var tunga, ja extra tunga eftersom jag fått punktering på vänster bakhjul. Inte helt platt däck men det gick väldigt tungt. Vädret är något för kallt för min del när det är -10°C , det är åtminstone 35-40°c för kallt för att det skall vara njutbart. Söndag morgon och jag tittar ut på kvicksilvret, men fa'n det orkar inte ens upp till -10°C idag. Va är det här? NÄR I HELVETE KOMMER DEN OMTALADE VÄXTHUSEFFEKTEN??
Nej det fick bli inomhus träning i stället. Träningen blev en repris på gårdagens träning. Alltså ett G1 på fyra timmar med fem sekunders maxspurter varje halvtimme. En riktigt jobbig vecka är över. Jag är riktigt nöjd med hur veckan gick, nu gäller det att ladda om för en lika tuff vecka till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar