lördag 22 december 2018

Vecka 51/träningsvecka 11

Sista veckan innan julledigheten från jobbet. Skall bli skönt att bara kunna få slappa och göra som man vill i några dagar. Den här veckan är hur som helst väldigt körig att få ihop. Inte nog med att det är julklappar som skall inhandlas, det är två födelsedagar och en bröllopsdag också. Träningen består av ett G1-5:00:00 #2St ¤5St, tre EB 2X20MIN &+S och tre TB= TABATA-Intervaller.
Måndag: Två pass. Ett Bålstabilitetspass nivå två och ett EB 2x20Min &+S. Bägge passen gick bra och det känns som om jag har hittat rätt nivå på passen.
Tisdag: Återigen två pass. Den här gången började jag med ett EB 2x20Min &+S och avslutade dagen träning med ett TB=Tabata pass. Kan säga som så att det kändes riktigt ordensligt i benen.
Torsdag: I går var det helt vila från träningen. Skönt att efter några tuffa dagar kunna lägga in en välbehövlig vila, men idag ar det dags igen. Ett EB 2x20Min &+S är vad som står på programmet så det är bara att bita i. Veckans sista EB pass faktiskt. Det gick lite tyngre idag, men det gick att genomföra. Nästan direkt efteråt så körde jag också ett TB pass.
Fredag: Redan 06:30 gick jag ner i träningsrummet för att köra dagens träning. Det är en lite annorlunda dag idag och jag hinner inte köra något annat än ett TB pass på morgonen. De sista julklapparna måste inhandlas och Annika fyller år, ja vist ja...det är vår brölloppsdag också. Skall jag vara riktigt petig så har jag namnsdag också, eller hade kanske man skall säga. Man har ju tagit bort Tom ur almanackan sedan några år tillbaka i tiden.
Lördag: Egentligen så skulle jag kört ett G1 pass på fem timmar i dag. Jag vet att jag inte har tid över till ett så långt pass idag så därför så blev det ett ersättnings pass. Ersättnings passet är egentligen en ersättning för ett G2 utomhuspass, men det funkar även på ett såpass långt G1 pass också. Passet jag körde var ett EB 2x20minuter plus ett halvt KI pass. Alltså 2x 20minuter på tröskel och därefter 2x4minuter +20% av tröskel. Efter träningen så reste jag och Annika till Charlottenberg för att handla det sista innan julen.
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA🎅🤶🛷☃️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar