lördag 12 januari 2019

Vecka 2/träningsvecka 14

Den här veckan var vi åter på jobbet igen efter julledigheten. En ledighet som varat i sjutton dagar. Detta har naturligtvis utnyttjats till mycket träning men jag har också avnjutit en hel del god mat. Resultatet av all den goda maten blir att nu måste svångremmen dras åt riktigt hårt för att få bort dessa extra kilona.
Träningen vecka två är en kopia på förra veckans program. Ett G2 pass på tre timmar med fem stycken trettiosekunders max spurter. Ett fartpass x4 och två tabata pass.
Måndag och tillbaka på jobbet. Åhhhh herre gud vilken jädra rivstart. Jobb till långt över öronen och man ser inget slut på det heller. Det positiva är ju att dagen går fort. Träningen blev ett TB pass, en lagom början på veckan tycker jag. Kände mig riktigt stark de första tre intervallerna, men sen. Jösses att tjugo sekunder kan vara så långa och att de åtta stycken kan kännas som åttio stycken. Men det gick att genomföra i alla fall.
På tisdag gick jag direkt till atletklubben efter jobbet. Det blev ett en timmas pass med ganska tung belastning. 
Onsdagens träning var jobbig värre. Prövade att köra ett fartpass på monarken. Körde lika som om jag skulle gjort om jag skulle varit ute och tränat. Intervallerna var ju max spurter egentligen, och det blev det. Med för mina mått mätt riktigt tung belastning på intervallerna så tror jag att träningen blev riktigt bra. Till och med såpass att jag fick kramp i bägge vadmusklerna vilket aldrig tidigare hänt. Jag har överhuvudtaget aldrig haft kramp vad jag kan minnas. Då skall man veta att jag har ett kolossalt bra minne, om än väldigt kort...kolossalt kort.
En gång så höll det på att sluta riktigt illa. En morgon jag skulle på jobbet så åkte frugan med i bilen. Jag släppte av henne vid hennes arbetsplats, men innan hon stängde dörren så sa hon "vi skall handla efter jobbet, så du kan ju stanna vid konsum". När så arbetsdagen tar slut och jag sitter i bilen hem så har jag inga som helst tankar på att handla. När jag passerar konsum så står där en person och vinkar av glatta livet. Jag vinkar tillbaka och undrar var i hela friden jag sett den där människan tidigare? Jag hinner knappt tänka klart innan telefonen ringer och ur högtalaren hör jag min något upprörda fru säga "VAD HÅLLER DU PÅ MED" vi skall ju handla!! Jag står här utanför affären och väntar och du bara kör förbi. Jo..ja...jag tänkte åka hem och kolla om min avi till det paket jag beställt kommit, tänkte att eftersom vi ändå skulle in på affären så.... Ja ni förstår säkert att den lilla vita gick inte hem, om man säger.
Torsdag körde jag veckans andra tabata pass. Träningsvärken efter atletklubbs besöket satt som en smäck i benen och det var svårt att få ut den effekt jag ville ha. Passet blev riktigt tungt trots att det bara är trettiofyra minuter långt.
Fredag och det är egentligen vilodag för jag är klar med alla korta passen som skall köra inomhus på monarken. Återstår gör endast ett tre timmars långt G2 pass med 5x30sek. Men jag orkade inte riktigt låta bli monarken ändå, ett tabata pass blev det. Det passet blev mycket bättre än gårdagens, och det känns skönt att få avsluta arbetsveckan på att vara nöjd med veckan.
Lördags morgon klockan 06:30 startade jag veckans sista planerade pass. Jag ersatte G2 passet med ett TC inomhus pass i stället på grund av att det är för kallt att träna ute. Ett inomhus ersättnings pass innebär att man kör två gånger tjugo minuter ftp plus två gånger fyra minuter KI. En träning som varar i en timma och trettioen minuter. Ett pass som jag verkligen fick bita i för att klara av. Den sista KI intervallen var hur jobbig som helst. Tror nog att det varit lugnare att ha kört ett utepass i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar