lördag 19 januari 2019

Vecka 3/träningsvecka 15

Börjar träningsvecka femton med ett löppass på löpband! Det var inte igår som jag tog ett löppass men jag kände att jag var tvungen att röra lite på mig efter att damerna kört skidskyttestafetten. Trots att det egentligen var en träningsfri dag så kände jag att all teve tittande gjorde mig rastlös. Jag körde i trettiofem minuter, med intervaller som var 3x5min. Det blev ytterligare ett pass lite senare på dagen, men då på monarken. Ytterligare ett kort pass på trettiofyra minuter(tabata) men det är ju bättre än ingenting. Annars så går jag nu in i tredje veckan i rad med samma program. Det enda som skiljer är fartpasset som har fått en intervall extra. Ett G2 pass på tre timmar med fem stycken trettiosekunders max spurter. Ett fartpass x5 och två tabata pass.
Måndags kväll och ensam hemma. Frugan jobbar kvällen och vad finns det då att sysselsätta sig med?  Jo jag börjar veckan med ett fartpass x 5. Jobbigare intervaller inomhus än vad dom känns när man kör ute faktiskt. Men efter två timmar på monarken så är jag klar. Riktigt skönt då att få slappa ett tag framför teven innan jag åker och hämtar Annika när hon slutar jobbet.
Tisdag morgon reser jag till Arvika för att lämna bilen på service, ska hämta den direkt efter jobbet senare idag. Annika jobbar kväll igen så jag tänkte köra ett långt pass. Men kroppen känns lite sliten så jag väljer att köra ett tabata pass i stället, jag skall ju ändå köra två sådana den här veckan.
Onsdagen blir en repris på tisdagen fast idag känndes det lite bättre än igår.
Torsdagens träning blev riktigt tuff. Veckans sista ordinarie träningspass skulle ju vara ett G2 pass på tre timmar. Förra helgen så körde jag ju ett ersättningspass innomhus i stället, men den här gången tänkte jag köra ordinarie program fast på monarken. Ja jädrar i min lilla låda, tre timmar på monarken! De första två timmarna och de fem maxspurterna gick ju bra, men sedan var det tufft. Energin bara rann av mig och jag kände mig nästan lite illamående tillslut. Passet gick att genomföra och det genomfördes också på den nivån jag ville men det var tufft.
Fredag och träningsfritt? Ja fredag är det men inte riktigt träningsfritt, ett löppass på löpbandet blev det i alla fall. Trettiofem minuter 3x5min löp intervaller är inget som jag är van vid, men det är ändå skönt med lite omväxling i träningen.
Omväxling blev det också på lördag. Redan klockan sex på morgonen var jag på atletklubben i Åmotfors för att köra ett styrkepass. Märkligt nog så var jag helt ensam i lokalen? Jag körde en timma med ganska så tung belastning. När jag sedan kom hem så tyckte jag att jag att jag kunde lika gärna köra ett tabata pass innan jag gick in i duschen, och så fick det bli. Men nu är jag nöjd med veckans träning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar