lördag 20 juli 2019

Vecka 29/träningsvecka 42

Måndagen den 15 juli.

Inget vidare väder idag på förmiddagen så det blev lite andra sysslor istället. Städa garaget! Jävlar vad roligt, not!! Till slut så står jag där med en isärplockad cross cykel istället. Så när Annika ropade att det var mat så hade jag ingen aning om vad klockan var. Tydligen så rann tiden
bara iväg när jag övergick från städning till mekning. Lite bråttom blev det efter maten för jag hade planerat att köra två stycken pass idag. Det första passet gick över Finnskogen och var ett fartpass x5 intervaller. Efter en timma och femtio minuter var jag klar med passet just vid Järnskogs kyrka. Jag stannade till en minut och bytte pass till ett G1 på en timma. Detta passet körde jag i ett förhållandevis jämt tempo. Körde över Solberga och ner till Adolfsfors och vidare till Flogned och hem. Väl i Åmotfors så fick jag snurra runt i femton minuter för att det skulle bli en timmas träning. Summa summarum så är jag nöjd med dagen, speciellt att jag har fått städat garaget till 95%, det som saknas är att transportera bort skräpet.

Tisdagen den 16 juli.

Idag så körde jag ett G1 4:00:00 ink 5sek maxspurter varje halvtimme. Körde passet ihop med ett gäng från Sunne. Jag cyklade upp till Bortan där jag mötte dom, varpå jag vände och hängde med ner mot Charlottenberg. Vi körde sedan över gränsen till Norge och mestadels på gamla riksvägen till Granli. När vi kom till Masterud så skildes vi åt. Jag svängde av mot Austmarka och dom andra mot Torsby. Strax efter kyrkan i Austmarka så var mitt pass klart. Ett pass som mestadels gick i kraftig motvind och kuperad terräng. Efter att ha stannat till för byta träningspass till ett G1 på en timma så här jag äntligen medvind. Passet rullar på i jämn fart och snart är jag tillbaka i Sverige. Känner mig ganska så sliten när jag når Charlottenberg igen så jag går in på en bensinmack och köper en snickers och en Coca Cola. Efter två träningspass och 185 km så kan jag kliva av cykeln hemma igen, nöjd och belåten med träningen.

Onsdagen den 17 juli.

Eftersom jag redan kört fyra pass på två dagar så får det bli en vilodag från träningen. Har istället fördrivit dagen med att vara på Pokémon jakt med två underbara tjejer, eller förresten tre var det, Annika var ju också med.

Torsdagen den 18 juli.

Jag vaknar 04:30 av en liten fot i ryggen! På golvet ligger redan Krocko och fryser, tydligen har han blivit utsatt för samma omilda behandling tidigare under natten. Tyvärr så känner jag också hur ögonen börjat rinna och halsen svida. Jag orkar inte somna om och snart börjar också näsan rinna, årets mest olämpliga och onödiga förkylningen är ett faktum. Det förstår ju alla som håller på med träning att sådant påverkar ens träning. Dessutom så är det inte så länge kvar tills nordiska mästerskapen i Finland, en tävling som helt plötsligt är i farozonen. Hur som helst så blir det ytterligare en vilodag i dag, en helt ofrivillig sådan.

Fredagen den  19 juli.

I morse när jag vaknade så var jag helt täppt i näsan, fick ingen luft alls. Ju längre dagen gick ju bättre blev jag fast ögon och näsa nu rann som fontäner. På eftermiddagen bestämde mig ändå för att köra ett träningspass, det är ju ingen som dör av träna. Kroppen säger allt själv ifrån när den fått nog. Körde ett G1 på 1:30 ink. 4st KI intervaller. Den första intervallen var jättebra tycker jag, medan de andra var av naturliga skäl i sjunkande grad. Nöjd över att ha genomfört träningen så blir det nästan 45 min nerrull. 

Lördagen den 20 juli.

Träningen igår har satt sina spår faktiskt. För idag har jag känt mig mycket bättre. Min tes om att det är väldigt mycket nyttigare att träna sig frisk istället för att stoppa sig full med medikamenter verkar stämma. Mediciner skall man ta vid yttersta nödfall. Idag så körde jag ett G1 pass på fyra timmar. Första delen(120 min.) körde jag tillsammans med frugan och den andra körde jag själv. Jag och Annika körde via Flogned, Koppom, Köla, Korterud, Adolfsfors, Eda brunn, Adolfsfors och hem till Åmotfors . Efter att Annika stannat i Åmotfors så fortsatte jag köra i ytterligare två timmar. Träningen var inga problem att genomföra på en hygglig nivå, problemet blir att man inte har något att skylla på om det skulle gå dåligt på Nordiska mästerskapen, åtminstone ingen förkylning.😏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar