tisdag 29 september 2020

Vecka 39 säsongen 2020

Förra veckan avslutades ju med riktiga distanspass på både lördag och söndag. Den här veckan blir det nog lite kortare pass, men hoppas kunna köra dom intensivare i stället. Börjar veckan med att köra KI-Kort intervaller. Väljer att köra dessa på crosscykeln uppför Valfjällsbacken. Intervallerna är på fyra minuter vardera så jag kör intervallen i den brantare delen av backen vänder när intervallen är slut och börjar om efter tre minuter. När jag kört sista intervallen så fortsätter jag upp till toppen av backen för att stanna till och njuta av utsikten. Hela backen är ca. tre kilometer lång med en snittlutning på ca. 8% så även om man inte kör intervaller så är det jobbigt att ta sig upp. Underlaget är grus hela vägen, men den är så fin nu på hösten så det skulle inte vara några problem att köra med racer cykeln heller.

På tisdag blev det återigen ett KI-Kort intervall pass. Den här gången blev det faktiskt på racercykeln. Körde runt ett riktigt grått och delvis kallt Köla. Intervallerna gick inte lika bra som dagen innan. Benen var riktigt sega och det var svårt att hålla ett jämt tryck hela tiden. Det är nog lättare att kunna hålla sig innanför watt fönstret när det går konstant uppför än det är ute på vägen. 

Efter två dagar med KI-Kort intervaller så Blev onsdagens träning ett G2 pass på två timmar och femton minuter. Det var fortfarande blött på vägen efter eftermiddagens regn. Regnet hade slutat när jag startade träningen men det var riktigt gråväder. Hann köra uppför finnskogen och över till Vännacka innan himlen öppnade sig på riktigt. Ja jösses vad det regnade, men nu var det försent att vända. Från Vännacka och hem till Åmotfors är det i stort sett lika långt vilken väg man än tar, så jag fortsatte mot Koppom. Det kändes i benen att det här var femte dagen i rad. Men träningen gick hyggligt bra och jag var nöjd när jag kom hem. Men nu får det bli någon eller några vilodagar innan nästa pass.

Torsdag blev det så en vilodag, det var planerat sedan tidigare eftersom SMHI lovade riktigt skitväder. Problemet med SMHI är att de väldigt sällan har rätt. Skidvädret var igår, för idag sken solen på eftermiddagen. Nåväl jag hade som sagt var redan bestämt mig. Sysslolös blir man inte för på jobbet är det högtryck så jag blev kvar där istället.

Det blev inget mera cyklande den här veckan och nu så går vi ju snart in i oktober månad. Oktober är ju den månaden som jag brukar ta ett uppehåll från träning, så blir det även i år. 


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar