söndag 5 november 2017

Vecka 44/träningsvecka 3

Vilken start! Minus 3,7 kg och under 80 igen, gött. Den här veckan blir mycket tuffare än de två första veckorna. Fick nästan abstinens besvär förra veckan. Men nu verkar det som om det börjar hända saker. Träningsvecka tre innehåller i alla fall två tröskelpass med ett styrkepass på monarken plus ett G2 pass.
Måndag körde jag ett tröskelpass. I min iver att försöka träna hårt så ligger jag alldeles för högt på intervallerna, 5-10% över vad min tröskel är. Vilket gjorde att den sista 8an blev något tung. Tisdagens träning var också ett tröskelpass. Men nu gick jag ner lite grann i belsatning. Låg nu ungefär 3% över tröskeln. Den lilla ändringen gjorde väldigt mycket. Onsdag blev en vilodag från träningen. I stället var jag i Karlstad hos Karlstads cykel&sport. Där var det mingel och avhämtning av de nya vinterkläderna. Blir spännande och se hur Bioracers produkter fungerar.
Veckans styrketräningspass var ju utökat med ytterligare en fyra sedan förra veckans pass. Jag såg framför mig en nästan omöjlig uppgift. Förra styrkepasset var jag totalt slut på näst sista fyran men orkade plåga mig igenom passet. Nu skulle jag köra ytterligare en fyra! Målsättningen satte jag på 15% över tröskeln. Alla åtta intervallerna blev 13-15% över tröskeln! Tänk att man kan bli så glad över en klarad träning, men jag blev det och jättenöjd med mig själv.
Lördag betyder vägning. Ingen vidare vecka visar det sig, plus ett kilo men en centimeter mindre kring magen. Jag tröstar mig med att det är säkert någon muskel som växt istället. G2 passet på lördags förmiddagen blev tuffare än jag ville minnas att G2 var, men jag höll ihop det bra och låg inom mina värden. Träningsvecka tre är till ända och jag är nöjd med hur jag lyckats genomföra den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar