lördag 18 november 2017

Vecka 46/träningsvecka 5

Avslutade förra veckans träning med en skön söndagstur tillsammans med Stefan, Jakob och Bengt. Många skratt och dråpligheter plus ett alldeles fantastiskt höstväder gjorde att passet blev väldigt trevligt, trots en bister temperatur vid starten. Dessutom förgyllde någon turen med att ta ett dopp i en rikligt vattenfylld håla. Som tur var så var han så sliten att inte käften gick på'n utan han var tyst. Hade det varit i början på passet så är risken stor att han dragit ner en massa lera och vatten i lungorna.
Måndag blev en vilodag från träningen på grund av en del andra sysslor. Bland annat var jag och Annika i Sunne och hämtade nya däck till Andreases lastbil och på ett styrelsemöte för Skoghalls CK Hammarö. Det är därför som jag skarpt gillar Aktivitus träningsupplägg. Man har ex. antal träningar på en vecka, och man kan planera hela veckan utifrån dessa. Vad innehåller då vecka fem? Jo, den är ganska så likt förra veckans program med undantag av distanspasset. Den här veckans pass har ett G1 distanspass i stället för G2. Men å andra sidan så är den en timma längre.
Tisdag och jag kör ett TC pass 20x45/15. Den här gången tänkte jag försöka att pressa mig extra mycket. Intervallerna ska ligga 30% över FTP, men den här gången låg jag på 35% över tröskeln. Jag lyckades hålla i alla tjugo på samma nivå. Pulsen blev hög, men det gick. Förra veckan låg snittwatten på 380 den här träningen låg den på 392Watt. Mysigt? nää...men kul att man kan om man bara vill.
Bara för att, så körde jag ytterligare ett TC pass på onsdag. Och bara för att så körde jag passet lite hårdare än dagen innan. Snittet bliv 394Watt och alla intervallerna avklarades. Träning blev en riktig boost. Av bara farten så körde jag ett tröskelpass på torsdag. Ett pass som var hur skönt som helst efter att två dagar i rad kört TC pass. Fredag blev en vilodag och tidigt på lördag morgon var det vägning. Veckans viktras uteblev. Vågen visar exakt samma hånfulla siffror som förra veckan. G1 passet blev ett riktigt gött pass. Lagomt hårt så här i slutet på veckan. En vecka som jag är mycket nöjd med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar