lördag 11 november 2017

Vecka 45/träningsvecka 4

Avslutningen på förra vecka gällande vikten blev ju ett litet bakslag. Den här veckan måste jag skärpa mig. Träningsmässigt så kommer veckan att innehålla två pass med kortare intervaller, men intervallerna är desto fler. Dessutom ett tröskelpass och ett G2 pass. Startar veckan på måndagen med ett TC pass, 20x45/15. Kan ju bara konstatera att det var tur att jag hade en vilodag dagen innan. Att köra 45 sekunder med plus 30% på tröskeln borde väl inte vara så svårt? Nä, en eller två gånger går ju bra men tjugo! Men jag fixade det.
Tisdag morgon och jag har jävulskt ont i mitt vänstra ben! Tar mig nästan inte ur sängen. Jag går på jobbet ändå och ut på dagen så släpper det lite, för att nästan försvinna helt fram emot eftermiddagen. Skönt, jag har inte tid med krämpor. Tufft pass igår, då får det bli ett lite snällare idag. Tröskelpasset den här veckan har utökats med ytterligare en intervall på 8 min. Riktigt skönt pass blev tisdagens tröskelpass. Fem åtta minuters tröskelintervaller som blev 1-2% över tröskeln. På den femte intervallen steg pulsen lite för mycket men det gick bra ändå. Käns riktigt "gôtt" att vara inne i träningen igen. Onsdag tog jag vilodag eftersom jag ville körde ytterligare ett TC pass på torsdag. Torsdagens TC pass snittade jag 380W på de tjugo intervallerna. På måndagens snittade jag 381W.
Lördag blir avslut på veckans schemalagda träning. Lördagsmorgon startar med vägning. Ett kilo ner och en centimeter mindre runt mage. Innan jag drar ut och kör ett G2 pass så går jag ut i garaget och monterar på skärmar och dubbdäck på cross cykeln. Det regnade igår kväll och nu på morgonen är det minusgrader. G2an var på två timmar och gick runt Finnskogen. De sista tio minuterna blev riktigt grymma och jag var riktigt trött när passet var över.
Det var tur att jag satte på dubbdäcken, för uppe vid Gränsjön och Mörtnäs låg det snö på vägen. Ganska halkigt i övrigt också faktiskt. Träningsveckan har gått bra. Jag tyckte fram till idag att jag blivit starkare men.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar