måndag 27 november 2017

UCI Gran fondo eller cykel SM

Helt otroligt så har svensk cykel lyckats igen. Den för oss mastercyklister närmast liggande kvaltävling till UCI master VM går i Danmark, varför inte lägga master SM samma helg?
Är det så här att man vill försöka bromsa den altmer växande skaran av mastercyklister i Sverige? ja man skulle ju kunna tro det i alla fall. Okej det finns ytterligare 20st kvaltävlingar som man kan köra. Jo så är det. Men då skall man också veta att av dessa så går två i Australien en på Nya Zeland, Japan, Indien, Sydafrika, Canada, USA och Mexico inte närmaste väg precis. För de som redan är klara för VM i Italien spelar det ju ingen roll egentligen, men för de som vill kvala blir det ett dilemma. Näst närmaste kvaltävling går i England och i Luxenburg. Tour of Cambridgeshire krockar ju inte med något annat än Stockhoms 4-dagar och Mondorf-les-Bains i Luxenburg är ju bara ett linjelopp. Jag vet ju inte hur övriga mastercyklister kommer att göra. Själv är jag helt säker på vad jag kommer att prioritera i alla fall. Eftersom jag inte är klar för VM som kommer jag att avstå SM för att försöka ta mig till Italien och VM genom att köra UCI Gran Fondo i Danmark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar