fredag 2 mars 2018

Vecka 9/träningsvecka 20

Förra veckan  var en riktig tuff vecka mängd mässig. Den här veckan är inte så mycket bättre. Två G1 pass på tre timmar och två TC 4x8 45/15 dessutom ett EB 4x8 minuter. Med andra ord en intressant vecka.
https://photos.google.com/photo/AF1QipMjracWWvf8X469MvZ3H7rC2J0ThzSMs7X7Oj13
Måndagen började med ett TC 4x8 45/15, 45 sek arbete med 15 sek vila, 4 block med 8 intervaller i varje med 5 min G1 mellan blocken. Ett riktigt roligt pass som verkligen gav mersmak.
Jag är riktigt nöjd när jag kliver av monarken efter tisdagens pass. Mitt absolut bästa EB 4x8min pass. Känns som att träningen börjar ge resultat. Alla intervallerna låg 10% över tröskelwatt ändå höll jag tröskeln på pulsen. Kanske är det av ren och skär glädje över att vi har kommit igång med renoveringen av tvättstuga och badrum som gör att det också går lätt med träningen. Onsdag och jag körde en repris på måndagens träning. Den här gången ökade jag belastningen på intervallerna ytterligare litegrann. Träningspasset blev helt perfekt. På nästsista intervallen passerade jag tröskel pulsen!
Torsdagen var en jobbig dag på många sätt och vis trots att det var en vilodag från cykelträningen. Allt beroende på att 22 arbetskamrater fick beskedet att de friställs från företaget som jag jobbar på. Det var därför rätt skönt att ha ett barnbarn hemma att pyssla med så att man fick något annat att tänka på i några timmar. Fredagen så körde jag ett G1 pass å tre timmar inomhus på monarken. På lördag tog jag en vilodag från cykeln. Status Quorn är läget gällande vikten, lite frustrerande, men det är ju bättre än om vågen visat plus kilon. Söndag och veckans sista träningsdag. Det blev ett tre timmars G1 pass runt finnskogen och Köla. Jag valde att köra ute trots kylan, men jävlar vad kallt det blev. Kan ju ändå summera veckan som gått som en riktigt bra vecka träningsmässigt, även renoveringen går bra men för övrigt var det mest bara skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar