söndag 11 mars 2018

Vecka 10/träningsvecka 21


Träningsvecka 21 påminne i mångt och mycket om föregående veckas träning. Alltså två stycken TC 4x8 45/15 och ett TC 4x10 45/15. Detta plus två G1 pass på vardera fyra timmar. Det blir alltså inte lugnare snarare ännu mera träning.
Jag började veckan med det passet som på förhand ser värst ut, TC 4x10 45/15. Samma som förra måndagen, alltså 45 sek arbete med 15 sek vila, 4 block. Men i stället för 8 intervaller så körde jag den här gången 10 intervaller i varje med 5 min G1 mellan blocken. De där två extra intervallerna per block kändes på sista blocket. Tisdagens träning blev ett TC 4x8 45/15. Jag vet att jag sagt det tidigare men jag säger det igen, jag älskar det här passet. För varje gång jag kört så har jag också ökat på belastningen. På tisdagens pass höll jag nästan 30 watt mer på intervallerna än det första TC passet som jag körde.
Onsdag belönade jag mig själv med en behövlig vilodag. Skönt att bara slappna av en kväll i veckan. Dessutom behövs vilan inför kommande träningspass. Skönt också att förhandlingarna på tjänstemannasidan är över och det nu står klart att man har jobbet kvar. Men trist att mista arbetskamrater naturligtvis. Torsdag var det dax för träning igen. Återigen var det ett TC 4x8 45/15 pass som stod på programmet. Torsdagens träningspass var lite tyngre än de tidigare TC passen, men jag fixande det i alla fall.
Natten till fredagen så slog årets först(förhoppningsvis enda)förkylning till. Klockan tre så orkade jag inte ligga kvar i sängen längre utan gick upp till teven. Som tur var visades både Paris-Nice och Tirreno-Adriatico på teven. Det blev en dryg natt, och ännu drygare fredag. Exstra skönt att ha en vilodag på fredagen för att återhänta sig inför helgen. Natten till lördag blev inte rolig. Totalt utslagen med både frossa och svettningar, men det var inte det som var värst. Nej det värsta är att halsen är som rivjärn. Detta innebar naturligt att det inte blev någon träning varken lördag eller söndag. Förkylningen påverkar säkerligen också nästa veckans träning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar