måndag 12 mars 2018

Vecka 11/träningsvecka 22

Förra vecka slutade ju lite abrupt. Feber och förkylning gjorde att träningsveckan fick avbrytas. Den här vecka började inte bättre. På måndag var jag sjukskriven och hemma från jobbet, alltså ingen träning, tisdagen lika dant. Torsdag och äntligen var jag såpass frisk att jag kunde dra igång träningen igen. Riktigt nöjd att kunna få sätta mig på monarken igen. Det blev ett EB 4x8 minuters pass som gick bra. Fredag och ytterligare ett EB 4x8min pass som avverkades. Inte riktigt lika trevligt som dagen innan, men fullt godkänt i alla fall. 
Lördag morgon och termometern visar -15°, alltså ingen ute träning utan det fick bli monarken i tre timmar. Söndag och termometern visar -18,5°. Eftersom jag skulle behövt kommit ut tidigt så känner jag att det är alldeles för kallt. Dessutom så är inte halsen helt återställd efter förkylningen. Att då utsätta sig för en massa kall luft är ju onödigt. Jag har inte tid att vänta tills middagstid utan måste köra tidigare på förmiddagen. Därför så blev det ett tabata pass på monarken i stället för ett G1 pass på tre timmar utomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar