torsdag 29 mars 2018

Vecka 13/träningsvecka 24

Påskveckan har de senaste åren tillbringats på Mallorca, så blir det inte i år. Nä istället så blir det att köra här hemma i stället. Skall försöka klämma in några extra pass. Annars så innehåller veckan två olika EB pass, ett KI pass och två fyra timmars G1 pass.
Veckan börjar bra tycker jag. Ett EB 2x20 minuter (&) fick bli starten på veckan. Pass märkt med ”&” skall köras som ett under/över tröskelpass med syfte att träna syreupptagningskinetik och styrka. Ett jobbigt men roligt pass. Tisdag blev en vilodag från träningen.
Onsdag körde jag ett KI pass på 5x4 min, åh herre gud! den sista minuten på sista intervallen var inte rolig, men det gick! Jag klarade dom allihop. Trött och nöjd över att ha fullföljt KI passet så sjönk jag ner i teve soffan efter att först ha duschat. Torsdagens träning kändes tung, så tung att jag var på väg att ge upp efter tredje intervallen på EB 4x10 min. Men på något vis gick det i alla fall att även genomföra sista 10an. Inte utan att man känner sig lite nöjd när en tung träningsdag ändå genomförs så som träningen är tänkt att vara. 
Fredag skulle egentligen varit en vilodag, men eftersom det är påsk så är jag ju ledig från jobbet. Så varför inte då passa på och köra ett G1 pass på fyran timmar, där man var trettionde minut kör absolut max i fem sekunder. Söndag och veckans sista pass. Lite småkallt på morgonen men så fort solen tittar fram så kryper kvicksilvret upp på plussidan i alla fall. Dagens pass blev ett G1 pass på fyran timmar i strålande solsken och fina vägar. Okej, på några få ställen fanns det både is och snö kvar på vägen. Men det var på sådana ställen där inte solen kommer åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar