onsdag 3 oktober 2018

Säsong 2019, vad händer?

Bläcket på berättelsen om säsongen 2018 har knappt hunnit torka innan 2019 knackar på dörren. Jag har medvetet låtit bli att tänka på träning i två veckors tid bara för att njuta av den säsongen som har varit. Men abstinensen och ångesten över att inte träna blev tillslut för stor, så det är nog bäst att dra igång säsongen.
Vad händer med Swe-cupen 2019? Det skall bli riktigt spännande och se hur man tänker göra, för det fanns en hel del idéer på det mötet som var anordnat i samband med Swe-cup avslutningen. Målsättningen inför 2019 är i alla fall klart. Det stora målet är naturligtvis UCI Championships i Poznán den 5 till 8 september. Det mesta av träningen kommer att fokuseras mot Polen. Men Det finns andra mål också. Nordiska mästerskapen skall gå i Finnland om inget konstigt händer. Förra gången det gick i Finnland så gick det ju ganska så bra faktiskt. Ett besök som slutade med ett silver och ett brons. SM är naturligtvis också ett av mina mål för året. Nu är ju ingenting klart med varken nordiska eller SM, men oavsett så kommer jag att försöka vara i riktigt bra form till dessa mästerskap.
Annars så finns tankarna på att köra Vätternrundan igen. Den här gången med ett gäng från Östergötland. Förövrigt stora delar av det gäng som 2018 körde halvvättern tillsammans. Det är inte helt klart ännu eftersom jag inte vet när SM går, men mycket talar för att jag kommer att köra Vätternrundan 2019. Halvvättern lika så. Troligen är jag nere i Motala ändå den här helgen, och då kan man lika gärna köra halvvättern också. Någon form av träningsläger kommer jag att köra under sommaren. Kommer försöka lägga ett läger i södra delarna av Sverige för att få det lite likt Polen och banorna där som möjligt. Mycket öppna fält med en del vind, kanske Båstad, Torekov eller Laholm, ja vi får se.
Vecka 41 kommer jag att starta upp träningen, det är en vecka tidigare än vad jag gjorde inför 2018. Men jag tror inte att jag står pall av att vänta längre. Okej de första veckorna blir kanske inte så uppstyrda, men jag vill igång igen i alla fall. Inför säsongen 2015 ägnade jag en hel del tid på försäsongen åt statisk träning av rygg och bål. Den kommer jag att återuppta, för den tror jag gav mig väldigt mycket. Dessutom så kommer jag att lägga in ett eller två pass i veckan med styrketräning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar