lördag 27 oktober 2018

Vecka 43/träningsvecka 3

Den tredje träningsveckan är lite lugnare än de två första. Den innehåller tre planerade pass. Ett G1-3:00:00 #1ST ¤5ST. Alltså ett tre timmars G1 som innehåller 1x20min EB och fem stycken max spurter på trettio sekunder. Två stycken EB-2X20MIN.
Måndag: Det var ett lite ångest fyllt möte med monarken idag eftersom jag valt att börja veckan med ett EB 2x20 minuter pass. Tjugo minuter är en lång tid på monarken. Är det dessutom 2x20 minuter så vet man att det i slutändan handlar om motivation och envishet. Det var med en euforisk känsla jag klev av monarken efter en timme och femton minuter. Inte för att jag fixade 2x20 minuter utan för att jag gjorde det på samma siffror som jag körde på ifjol. Inte utan att jag känner mig riktigt nöjd och belåten när jag sjunker ner i tv soffan senare på kvällen. 
Tisdag: Egentligen är det en vilodag från träningen men i stället för vila kör jag två pass. Den här veckan så har jag intensifierat upp bålstabilitetsträningen till nivå 2. Det andra passet blev ett tabata pass på monarken. Äntligen klarade jag mig igenom hela tabata passet utan att tappa för mycket på intervallerna.
Onsdag: Styrketräning på atletklubben står på programmet. Jag kom igång lite senare än planerat beroende på att jag hade ett trevligt besök på jobbet. När jag kom till atletklubben så var det en jobbarkompis där som redan kommit igång med sin träningen. Efter all styrketräningen börjar nu kroppen ta form. Tyvärr så är det en liten liten bieffekt av att styrketräna bara halva kroppen. Ena halvan ser ut som Arnold Schwarzenegger och andra halvan som Verner Troyer(mini-me). Som tur är så är det över och underdel av kroppen och inte höger och vänster sida...öhh...jävlar va konstigt det skulle sett ut? Men vad förbryllande motståndarna skulle bli😲.
Torsdag: Whaooo...vilket lyxliv man lever och vilken härlig vilodag! Var och hämtade tre härliga tjejer efter jobbet. Läxor och matlagning tillsammans med barn är helt fantastiskt roligt. Jag vill nog påstå att jag har ett vältränat och starkt hjärta, men när det handlar om barn så blir det både blödigt och mjukt. Träningen fick därför komma i andra hand, jag har ju hela helgen på mig.
Fredag: veckans andra EB 2x20 minuter pass stod på programmet. Måndagens EB pass gick fantastiskt bra men fredagens pass gick faktiskt ännu bättre. Jag fattar ingenting? Men jag får väl börja tänka som en örebroare. "Det går bra idag, men det blir nog snart sämre"😉. Allvarligt talat så är jag lite konfunderad över hur bra träningen har flutit på än så länge. Men snart går jag in i en tuffare tränings period och då blir det spännande att se hur bra tränad jag är.
Lördag: Minusgrader och lite lätt snöfall är inte vad jag önskar mig, men nu är det så i alla fall. Tänkte att det här skulle bli en dag på landsvägsracern men det fick bli cross cykeln i stället. Hur som helst så återstod ju bara G1 passet för den här veckan. Ett pass på tre timmar som också skulle innehålla en tjuga på tröskel och fem stycken trettio sekunders max spurter. För att köra G1 måste man vara disciplinerad, för att köra en EB tjuga måste man vara disciplinerad på ett helt annat vis. Hela passet flöt på riktigt bra och jag är jättenöjd med hela veckans träning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar