torsdag 15 november 2018

Vecka 46/träningsvecka 6

Den här veckan är en kopia på förra veckan. Det är bara G2 passet som har fått ytterligare en 30 sekunder intervall.
Måndag: Efter gårdagens tuffa pass så trodde jag att det skulle bli näst intill omöjligt att kunna börja veckan med ett KI-Kort intervalls pass. Men man blir aldrig riktigt klok på kroppen. Det kändes förvånansvärt bra när jag trampade igång. Intervallerna flöt på och jag körde alla på en hygglig nivå. Men man märker på pulsen att kroppen börjar få sitt. Den gick inte upp lika högt som förra veckan. Efter att ha klivit av monarken så var det dags för kvällens andra pass. Ett bålstabilitetspass nivå 2.
Tisdag: Idag så stog det styrketräning på progammet. En timma på atletklubben direkt efter jobbet blev det. Jag tänkte också ta ett pass när jag kom hem. Men kände att jag inte skulle få ut så mycket av en träning till, utan jag nöjde mig med det passet som jag körde på atletklubben.
Onsdag: En jobbig dag på jobbet gör att jag känner mig väldigt sliten när jag kommer hem. Förväntningarna på att jag kommer orka hela passet idag är i det närmaste noll. Men bara jag kom upp på monarken så händer det något. Efter första intervallen som förövrigt äntligen är 20% över FTPn så känner jag att det här kan gå hela vägen. Det återstående fem intervallerna ligger alla på plus 20% av FTPn!! Vad är det här? Kroppen är helt fantastiskt redskap och som är fruktansvärt anpassningsbar. Det som kändes så tungt att starta avslutades som det bästa passet i höst.
Torsdag: Just nu är det mycket upp och ner. Tänkte att jag den här gången kör jag inget ersättningspass för G2 passet, utan jag kör det inne på monarken. Ja det gick ju så där! Det skulle ha varit ett G2 3:00: ¤4st, men det blev ett G2 2:00:00 ¤2st. Att ena dagen gå ifrån att det känns jätte bra till att nästa dag inte orka genomföra veckans på papperet enklaste pass, ja det är frustrerande.
Resten av veckan tog jag därför ledigt från träningen och vilade. Nja.. det var inte riktigt sant, vi hade barnbarn på besök. På fredags kvällen fick jag agera ridhäst. Två av tjejerna skulle rida dressyr på lördag och skulle träna in en bana, å då fick jag agera häst! Tydligen så skötte jag det bra för dressyrritten på lördagen  gick jättebra för båda två. Efter ridningen så blev det hem och steka våfflor i alla färger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar