lördag 24 november 2018

Vecka 47/träningsvecka 8

Vart tog träningsvecka sju vägen? Jo den kommer nästa vecka istället. Jag hoppar medvetet över vecka sju så länge. Detta beroende på att jag på lördag åker till Linköping för att testa mig. Då vill jag inte vara helt nerkörd, vilket jag skulle varit om jag kört ytterligare en lika tuff vecka som träningsvecka sex. Träningen under vecka åtta består av två EB pass på 2x20minuter.
Måndag: Känns som om det är en evighet sedan jag tränade sist, fast vilan bara varit i tre dagar. Men vilan var nog behövlig för idag kändes det som om jag var tillbaka igen. Både puls och watt siffror tyder på att jag gjorde rätt.
Tisdag: Bålstabilitetspass nivå 2 blev det enda passet jag körde idag. Inget märkvärdigt utan bara en helt vanlig träning. Jag tycker ju inte att det händer så mycket men jag tänker fortsätta med dessa pass fram till nyår i alla fall.
Onsdag: ?? va är det som händer? Ett EB 2x20min förvandlades till ett EB 1x20min + 1x10min. Det som på måndag var bra var idag helt under isen. Märkte redan på första intervallen att pulsen var alldeles för hög, 8 slag över tröskeln redan på första gör att taket blir väldigt lågt på nästa intervall. Jag har ju varit ojämn ett tag så jag borde inte vara förvånad.
Torsdag: I dag blev det ett besök på atletklubben. Många "normaiter" som passar på att utnyttja träningslokalen också.
Fredag: Veckans andra bålstabilitetsträning. Har kört med två repetitioner på alla övningar hitintills, funderar på att öka på till tre nästa vecka och fram till nyår.
Lördag: Idag gjorde jag ett besök på idrottslabbet i Linköping hos Dan Karlsson. En mycket trevlig och intressant dag. Fick fakta på hur det är ställt med den gamla gubben ren fysiologiskt och vad jag borde jobba med ett tag. Känns lite som om jag fått lite nya verktyg i verktygslådan. Besöket på idrottslabbet i Linköping var orsaken till att jag bytte träningsveckan mot en lättare. Nu blir det till att analysera och lägga in de nya värdena i träningsprogramen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar