söndag 16 februari 2020

Vecka 7 & Träningsvecka 8 säsongen 2020

Vädret idag söndag är lite si så där. Lagom till att Jakob, blomman och Bengt kommer, så kommer också regnet. När vi cyklar iväg från Åmotfors så regnar det inte så mycket. Efter ett tag så slutade det helt men den glädjen varade inte så länge. Från Vännacka och hem regnade det konstant. Blöta och kalla kommer vi tillbaka efter tre timmars cyklande. Den här turen var en extra tur som fick avsluta förra veckan cykling.
Tredje och sista veckan med en massa KI-Kort pass. Just nu så känns det ruskigt tungt men man hoppas ju på att man kommer ut starkare på andra sidan, fast det inte känns så just nu. Det skall faktiskt bli skönt  men en lugnare vecka efter detta.
Innehållet på den här veckan är lika som de två tidigare. Fyra stycken KI-Kort pass och ett G2 pass på tre timmar. Den här gången innehåller G2 passet sex stycken max spurter istället, två mer än förra veckan.
KI-Kort pass nummer ett körde jag på måndag likt de senaste veckorna. Men herregud så jobbigt det var idag. Benen värkte redan på uppvärmningen, och inte blev de bättre av den. Idag fick jag verkligen stålsätta mig för att kunna klara av intervallerna. Trots att jag körde dem på lite lägre effekt än tidigare så var det jävligt jobbigt. Med lägre effekt menar jag bara markant. Intervallerna låg fortfarande gått och väl innanför det watt fönster jag har på fyrorna.
Tisdag och ytterligare ett KI-Kort pass på programmet. Det känns ju lite frustrerande när man knappt orkar genomföra uppvärmningen. Ännu värre är blir det när man drar igång första fyraminuters intervallen. Efter halva den första börjar man må illa och vill bara att det skall ta slut. Men så händer det någonting efter första aktiva vilan, det är precis som om man kommer in i någon form av trans. För den andra och den tredje går mycket lättare att genomföra. Efter den tredje så är man ju på "hemväg" kan man säga. Då kommer viljan och motivationen väl till pass. Konstigt! det var den första som var värst idag. Kanske var det så att man behövde komma igång riktigt först, liksom väcka kroppen. Ja, hur som helst så gick det bra men passet. Så pass bra att det var betydligt bättre totalt sett än gårdagens. Högre watt siffror både totalt och på intervallerna, så jag är nöjd.
Igår var det den första intervallen som var värst, idag! I dag onsdag var det ALLA!!! Jävlar i baljan! jag ville bara skrika rakt ut, vad i hela fridens dagar är det som får en att utsätta sig för det här? Det är klart, efter att ha klarat av en sån träning som idag så blir man ju jäkligt nöjd, men om man inte klarar träningen så känner man sig misslyckad i stället. Nu klarade jag träningen på precis samma wattsiffror som gårdagens KI-Kort pass. Däremot så var pulsen betydligt högre än gårdagens. Säkerligen också därför som det kändes så himla jobbigt.
JAAAA ÄNTLIGEN!!!! veckans sista KI-Kort pass är avverkat, och jag klarade att genomföra även detta passet på bra siffror. Det här var det tolfte KI-Kort passet på tre veckor och jag har genomfört alla! Är supernöjd att ha klarat av dom faktiskt. Dagens pass(läs torsdag) var känslan helt annorlunda emot igår. På dagens pass behövde jag aldrig slita så ont som på gårdagens. Kontrollerat och lugnt tog jag mig igenom alla intervallerna, vilket var jäkligt skönt. Nu återstår ett pass den här veckan, ett G2 pass på tre timmar.
Fredag tog jag en vilodag, det var planerat. Det som inte var riktigt planerat var att blixten skulle slå ner i vårt hem gånger tre på fredags kvällen. Blixten är i detta fall tre barnbarn fyllda med bus och upptåg. Lördagen ägnades åt matlagning med barnbarnen och lite andra aktiviteter innan vi satte oss vid teven och tittade på "mello"!!! Jag tittar på MELLO!!! Va i hela friden, det har nog inte hänt sedan ….Abba tiden. Nu spelar det inte så stor roll för det var så himla dåligt så jag kommer inte ihåg vad jag såg. Av naturliga själ blev det ingen träning på lördagen heller vilket inte gjorde något. På söndag skulle jag köra det sista passet för veckan. Men när jag tittar ut vid tio tiden så börjar det regna kraftigt. Efter ett tag så började det även blåsa ganska så hårt. Resultatet blev mera tid över till barnbarnen fram tills de reste hem vid tre tiden. 
Vädret var lika dåligt senare på dagen så det hela slutade med ett ersättningspass på monarken i stället för ett G2 pass utomhus. Ersättningspass på monarken för G2 pass är förutom obligatorisk upp och nervärmning 2x20min EB plus 2x4min KI-Kort intervaller. Lite fick jag slita på den andra tjugan men annars så kändes det väldigt bra. Det känns också väldigt bra att nu ha gjort klart tre veckor med KI-Kort pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar