söndag 10 maj 2020

Vecka 19 & Träningsvecka 20 säsongen 2020

Åh mina ben värker! så även mina skratt muskler! Herregud vilka ena som jag var ute med i söndags. Hela tiden så kom det någon dräpande kommentar. Starten på träningsvecka tjugo blev lite lugnare än tidigare veckor.
På måndag så blev det en vilodag från träningen. Lagade bakhjulet åt en kille i Åmotfors IF istället. Senare på kvällen så dök "lell Lars" upp på sin väg hem från jobbet i Årjäng. Han hade med sig ett par cykelhjul från en kille i Årjäng som ville ha dom servade. Han ville att jag skulle se över lager och eventuellt rikta dom om de var i behov av det, lite verkstadsjobb helt enkelt.
Tisdagens träning blev också lugn, körde ett varv runt Köra tillsammans med frugan. Vi såg fyra älgar på vår runda också. Måste ju säga att vi är väldigt privilegierade som bor ute på landet och har naturen runt hörnet.
Onsdagens pass var inget höjdarpass. Körde, eller åtminstone försökte jag köra ett 1x45 min EB pass. Segt och tungt gjorde att det stundtals var riktigt svårt att hålla uppe wattsiffrorna. Efter hand blev det också svårare med motivation. Jag genomförde passet men det var kanske ett av de sämre på riktigt länge. Mitt tröskelvärde lyckades jag med nöd och näppe hålla mig över, men inte mer. Får se hur jag gör i morgon, träna eller vila? eller köra ett lättare pass i stället.
Lätt och lätt! allting är ju relativt. Det blev tempocykeln runt Finnskogen på torsdag och ett G2 pass på två timmar. Nästan 900 stigmeter på 74km är åtminstone lite småkuperat i alla fall. Träningspasset gick hyfsat men så var det ju mycket lättare än gårdagens pass.
Eftersom jag har känt mig riktigt nerkörd under veckan så har det blivit tre vilodagar på raken. Fredag och lördag var planerat ledigt, men söndagen skulle jag träna åtminstone tänkte jag det från början. Men ute vräkte regnet ner och det blåste väldigt hårt så det fick bli en dag med lite mekande istället. Nästa vecka kommer jag att köra på lite hårdare igen.

1 kommentar:

  1. TILE AT TILE AT TILE AT TILE AT TILE AT TILE
    You can titanium easy flux 125 amp welder get the TILE is titanium expensive AT TILE AT TILE AT TILE AT TILE AT TILE AT TILE AT TILE AT titanium cost TILE AT TILE titanium 3d printing AT TILE AT TILE AT TILE AT titanium watch TILE AT TILE AT TILE AT TILE AT TILE AT

    SvaraRadera