söndag 28 juni 2020

Vecka 26 & Träningsvecka 27 säsongen 2020

Får se hur det går den här veckan. Förra veckan kändes ju riktigt förfärlig känslomässigt. Jag har som tanke att kunna köra åtminstone tre stycken EB 2x20min pass och ett G1 på tre timmar, men vi får se hur det blir i slutet av veckan.
Jag börjar veckan med en vilodag från träningen. Passar på att byta persiennsnören i ett fönster, ja å grävning förstås. Men nu ser jag slutet på spad användandet för ett tag.
Tisdag och solen och värmen har kommit tillbaka, vilket är riktigt skönt. Slutade tidigt idag eftersom vi fick besök av ett byggföretag som skall lämna offert på fönsterbyte. Då passade jag naturligtvis på att ta ledigt resten av dagen också. Efter besöket så blev det ett EB 2x20min på tempocykeln. I dag var åtminstone känslan bättre än de senaste passen, men det var lika slitsamt ändå. 
Onsdag ingen träning. Men istället blev det en hel del grejande med trädäcket som jag har grävt ut för. Nästan alla stenplattor och reglar på plats. 
Torsdagens träning blev återigen ett EB 2x20min pass på tempocykeln. Idag så kändes det lite bättre, i alla fall den första tjugan. Den andra var det inte mycket med. Jättesvårt att hålla uppe trycket i pedalerna fast jag tycker att jag tar i av bara den. Men det kanske kommer, den första var ju där jag ville ha den i alla fall så jag får vara nöjd med det så länge.      
Fredag och jag flexar ut från jobbet lite tidigare. Det är ett helt underbart sommarväder, varmt och skönt. Kör veckans tredje och sista EB 2x20min passet. Idag var känslan bättre och det syntes också på mina siffror på första tjugan. Hela tjugan var jämn och bra. Den andra började bra men föll igenom lite de sista sju minuterna. Kanske blev jag lite bekväm av mig. Skönt att sluta veckans EB pass med en bättre känsla än vad jag startade veckan med. Nu återstår det ett tre timmars G1 pass. Får se om jag kör det imorgon eller på söndag. De har lovat en massa regn på söndag så det kanske ger sig själv. 
Jag vågade inte chansa utan körde G1 passet på lördag i härlig sommarvärme. I dag söndag har vintern anlänt, känns nästan som om man får ta fram vantarna igen.
Gårdagens pass var som sagt var ett G1 på tre timmar med fem maxspurter á 30 sekunder och 2x20min EB. Eftersom jag hela veckan kört på tempocykeln så bytte jag idag till linje hojen istället. Passet blev bra alla intervallerna gick som jag ville att de skulle gå så jag är nöjd med passet. När jag sitter ner och tittar på passet efteråt så inser jag ju att de första 45 minuterna(som skall ligga 5% över Aerob tröskel) också har legat innanför EB tröskeln. Inte undra på om man tycker att det är jobbigt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar