tisdag 7 juli 2020

Vecka 27 & Träningsvecka 28 säsongen 2020

Tre stycken EB 2x20min, ett G1 på fem timmar med 2x20min EB och fem stycken maxspurter á 30 sekunder är det meningen att jag skall köra den här veckan.
Börjar på måndag med ett EB 2x20min på tempocykeln. Äntligen kan jag säga! äntligen börjar det kännas bättre igen. Körde en ganska platt(stigning 365 m) sträcka fram och tillbaka. Utresan var i ganska så hård motvind men för träningens skull så var det inga problem. Faktiskt så kan det ibland vara enklare att hitta en bra rytm i motvinden. Resultatet blev en helt okej tjugo minuters intervall. Rullade sedan på i fyra minuter till innan jag vände upp och fick medvind i stället. För första gången på riktigt länge så orkade jag hålla hela tjugan ut. Ja faktiskt så blev den andra en liten aning bättre än den första intervallen. Det här var bra, om inte annat så för motivationen för även känslan över träningen var bra idag.
Tisdag blev det en vilodag från träningen. Det fick bli lite annan aktivitet i hemmet i stället. Dessutom så kom det några riktiga åskskurar också så vilan var på rätt dag.
Idag onsdag så kör jag igen, ett EB 2x20min på Cervélon är det som gäller. Det gick ju bra på måndag men idag gick det ännu lite bättre. Dessutom så orkade jag hålla i så att den andra intervallen återigen blev en aning bättre än den första, å det bästa är att det känns som om det finns lite mer att gå på.
Tors-dag levde upp till sitt namn på riktigt. Regn, hagel, storm och åska i omgångar under dagen. Av himla färgen att döma så skulle man kunna tro att Tezcatlipoca, Tinia, Zeus, Tor och Jupiter skulle ha ett stormöte men av detta blev det intet, bar några mindre muller ganska långt bort. Långt bortta var också träningen på torsdag. I stället så skrev vi kontrakt med en firma som skall byta fönster i hela huset.
Fredag och veckans sista arbetsdag, meningen är att jag går på semester på måndag men vi får se hur det blir. Kanske går in och jobbar några timmar även på måndagen. Träningen på fredagen blev ju kaos från början. Precis när jag skall resa iväg så ringer telefonen. Ett inkommande video samtal! Artig som jag är så svarar jag naturligtvis och bara sekunden senare så dyker det upp en bekant nuna i skärmen. Ja.. jo han försvann lika snabbt igen och lika bra var det för det var en riktig fuling i dubbel bemärkelse. Problemet nu blir att övertala försäkringsbolaget varför skärmen har spruckit. Jaja det får bli en annan berättelse. Träningen kördes som vanligt när det gäller EB intervaller på Cervélon. På onsdag så kändes det bra och så var känslan även idag. Intervallerna låg gott och väl innanför wattfönstret på EB intervaller och känslan var ytterligare lite bättre än på onsdag. 
På fredag körde jag veckans sista EB 2x20min pass. Den här veckan har det fungerat bättre och bättre för varje pass som jag kört, så även idag. Det sista EB passet blev faktiskt det bästa. Nöjd med veckan så tar jag en helt ledig helg från all cykling. Jag struntar i det långa G1 passet och kommer att ta det lite lugnt framöver. Det är ju ändå semester.😎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar