måndag 20 juli 2020

Vecka 29 & Träningsvecka 30 säsongen 2020

Måndag och vecka 29. I morgon är det sista dagen för anmälan till SM och jag är fortfarande högst tveksam till ett deltagande. Dels så känner jag att jag inte lagt så stort fokus på just SM och därför inte tränat för just ett tempolopp. Men också det att de är bara två andra som har anmält sig till tävlingen. På förmiddagen så tar jag en paus i arbetet här hemma och beger mig ut på ett pass. Ett pass som jag kör på linjecykeln. Kör lite hårdare än vad jag egentligen skall köra men jag känner mig frustrerad över att inte ha tagit något beslut om SM. Kör ett G2 pass på 1:30. Passet innehåller också en EB intervall på 20 min. Träningen går så där, inget pass som går till historien.
Tisdagen den 14e juli kl. 23:40 bestämde jag mig för att köra SM tempot 2020 i Lekeryd. Fram tills bara några timmar innan jag anmälde mig så var jag helt säker, jag åker inte SM i år! Det som ändå fick mig att ändra mig var att deltagarantalet i H-60 var fler än tre. 
Onsdag och eftersom jag nu äntligen tagit ett beslut om att köra SM så måste jag köra lite tuffare på tempocykeln. Därför så kör jag först en kort uppvärmning innan jag startar ett tempo pass som jag vill köra i två mil. Till en början så går det bra tycker jag, men mot slutet så tryter orken och watt siffrorna sjunker. Fa´n, det här är frustrerande. När jag nu äntligen har bestämt mig så är formen helt väck. Jag bestämmer mig för att fortsätta att köra några mil till, men då i G1 tempo och försöka nöta teknik i stället. 
Torsdagens träning blev ett lugnt pass på linjecykeln. Körde runt Finnskogen och kände med en endaste gång att benen inte är som dom borde vara. Pulsen är låg och benen är som stumma timmerstockar, ingen som helst kraft. 
För att försöka att få tillbaka någon form av energi så tog jag en vilodag från träningen på fredag. Det finns en hel del annat att göra också, så jag är inte sysslolös.
Lördag morgon och jag tänkte köra ett tidigt pass. Men det duggregnar ute så jag avvaktar till lite senare på dagen. Kör uppvärmning till Järnskogs kyrka. Tar någon minuts vila innan jag startar våffeltempobanan. Våffeltempot är ett segment som går mellan Järnskogs kyrka och bron i Skillingmark. Sträckan är inte riktigt två mil, men väldigt nära. Rent cykel mässigt gick det inte nämnvärt bättre idag än senaste tempoträningen. Det här är ju inte så roligt och nu ångrar jag att jag överhuvud taget har anmält mig till SM.
På söndagen tog vi en vilodag från sysslorna här hemma, vi reste en liten sväng till köpcentret i Töcksfors i stället. Tycker man att det är tomt på köpcentret i Charlottenberg, ja då har man inte varit i Töcksfors i alla fall. Det är trångt i Charlottenberg jämfört med Töcksfors.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar