lördag 25 juli 2020

Vecka 30 & Träningsvecka 31 säsongen 2020

Måndag och ny vecka. Jag går nu in i tredje semesterveckan redan, Annika går in i sin första. De två första har varit kämpiga veckor. Tvättmaskin slutade fungera, diskmaskin har lagt igen, motorlampan lyser i bilen och tävlingsformen är väck. Men vad gör det egentligen, det är ju små problem. Tvätt och diskmaskin är redan fixade och jag ringer bilverkstaden idag. Formen då? ja den är som den är, jag hinner inte göra så mycket med den ändå på en vecka så det får gå som det går på årets antagligen enda tävling. Efter att ha lämnat in bilen på verkstaden på förmiddagen så fick jag skjuts hem av Bengt som jag tidigare på morgonen gjort upp att han skulle möta mig i Arvika. Bengt som var på väg hem till mig för en cykel runda på crossen. Innan vi var tillbaka till Åmotfors så hade vi avverkat 85km på dryga tre timmar och på lite varierande underlag, fast mestadels fina grusvägar. Samtidigt som Bengt beger sig hemåt kommer det ett lastbilslass med gårdsgrus levererat från lastbilscentralen i Eda. Innan vi tar kvällen jag och Annika så har vi skottat ut 5ton gårdsgrus på gårdsplan.
Tisdag blev det vilodag från träningen. Har känt mig riktigt sliten i kroppen några dagar. Gjorde några timmar på Norma istället. Efter hemkomsten från Norma så fortsatte vi greja på tomten, börjar faktiskt bli ganska så nöjd nu. Det som nu fattas är egentligen bara lite småsaker plus matjord. Ungefär 10m³ eller 12ton jord om man så vill.
Onsdag och vi har inte fått tillbaka bilen ännu som vi lämnade in på måndagen. När jag ringer ner så lovar dom att ha den klar tills på torsdags middag. Efter det beskedet så tog jag en tur på tempocykeln istället. Försökte att köra kontrollerat i fyra mil men benen värker och kraften finns inte där så det blev varken hugget eller malet. Tyckte dok att jag i kortare sekvenser kunde trycka på lite mera än tidigare, men det är nog bara vad jag ville tycka.
Torsdagens träning bestod i att transportera sig från Åmotfors till bilbolaget i Arvika för att hämta bilen. Körde på linjecykeln och la ingen större vikt i själva cyklandet mera än att jag skulle hålla en någorlunda fart i alla fall. Benen värker och det är fortfarande väldigt svårt att hålla trycket någon längre tid utan att vika ner sig. Efter att ha hämtat bilen så blev det att göra sig redo för en tur med äldsta barnbarnet. Vi hade planerat sedan tidigare att ta en tur upp till Lysvik och mormors glasscafé. Det blev en härlig biltur och många skratt.
Fredag ingen träning, utan en massa pyssel här hemma istället. Äldsta barnbarnet kom också på besök. Han stannade på middag och efter käket så mil tyckte jag att det fick vara nog och gick över till att bara trampa ur benen och komma hem.  spelade vi kort tills sena kvällen. Mellan kort partierna hann vi  också med att grilla lite korv.
Lördag och sista passet innan SM. Körde ett tempo utan uppvärmning från Åmotfors mot Koppom och Köla. Efter tre mil fick det vara nog. Slog av helt för att bara ta mig hem och att trampa ur benen inför morrondagen. Dagens träning kändes något bättre än tidigare dagar, men att hoppas på någon form av underverk på bara en natt är nog för mycket att hoppas på.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar