måndag 29 maj 2017

Wänershofs GP Swe-Cup

Lördag den 27/5


Vänersborg är värdar för den här helgens Swe-Cup. Ett GP lopp inne i Vänersborg och ett linjelopp som har sitt centrum i Mellerud.
GP lopp är ingenting som jag ser fram emot. Trångt bökigt och kurvigt är ingenting som jag gillar speciellt mycket, dessutom så körs det ihop men H-50 vilket gör det hela ännu värre. Starten går bra och redan från början så visar Stefan Stengård från CK Dainon vilket tempo det kommer att bli. Stefan drar iväg i en hiskerlig fart med två andra i H-50 klassen och Stefan Khul i H-55. Dessa skapar sig snart en lucka bak till oss andra innan jag bestämmer mig för att försöka att ansluta dom. Jag kör på riktigt hårt i några varv och är bara ett tiotal meter bakom dom när de ökar farten igen och luckan växer på nytt. Jag fick verkligen sota för det här för några varv senare så kommer övriga klungan ifatt mig och vid det här laget så känner jag mig ganska så mosig.
Det hela slutar i en spurtuppgörelse om platserna bakom suvuräne segraren Stefan Khul, Där Walter Gabrijelcic från Aktivitus Spots club blir tvåa och Lars-Erik Karlsson från Team Adels CK blir trea. Jag tar en fjärde plats, vilket är bättre än ifjol då jag punkterade och bröt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar