lördag 2 december 2017

Vecka 48/träningsvecka 7

Tiden bara rusar iväg och jag är redan framme vid träningsvecka sju! Lite lugnare vecka igen. Tuffa pass förvisso men bara tre. Vilket gör att det blir lättare att planera in vilodagar om det inte vore för att det finns en del andra aktiviteter att ta hänsyn till.
Den här veckan innehöll ett styrkeintervalls pass ett tröskelpass och ett G2 pass. Veckan började med en vilodag. Detta eftersom det var möte i klubbstugan. Riktlinjer inför nästa år måste dras upp och det finns en hel del att göra.
Tisdagens pass blev Styrkeintervall på TC, SCI 55/4min X 9 där man ska hålla överkroppen helt stilla. Lättare sagt än gjort faktiskt. De två sista intervallerna utfördes, men inte helt enligt instruktionerna.
Onsdag kördes det EB intervaller, 4 stycken på vardera 10 minuter. Inte så märkvärdigt om det inte var för det där med karensen. Det skulle hela passet ligga på 60-70. Ett pass som känndes riktigt bra. Veckans G2 pass var jag tvungen att byta ut mot ett G2 inomhus pass. Ett G2 inomhus tycker jag är värre att utföra, men är i gengäld kortare. Men varför i hela friden kör man tre dagar i rad när veckan innehåller sju dagar? Enkelt, de andra dagarna var det planerat andra aktiviteter både med familj och vänner. Jag gick ju med i viktväktarna förra veckan och har inte så stora förväntningar så här i början. Jag vet att det tar ett tag att komma in i rutinerna gällande måltider. Så det är med blandade känslor jag ställer mig på vågen lördag morgon. Ja inte är det vad jag hoppats på att vågen skulle visa, men jag förstod att det skulle bli så här. Inte ett gram varken upp eller ner. 😒

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar