tisdag 3 april 2018

Vecka 14/träningsvecka 25

Den här veckan var det lite tuffare träning igen. Ett EB pass är väl okej, men två KI pass blir tufft. Som grädde på moset så här jag också två G1 pass. Det ena på fyra timmar, det andra på fem timmar!
Måndagen var man ju ledig från jobbet så därför blev det två pass. Först på förmiddagen körde jag inomhus ett KI 5x4 min. Det här känndes ordetligt i benen. Troligen mest på grund av att jag dagen innan körde ett fyra timmars pass.Jag fixade det i alla fall. Senare på dagen när tempraturen stigit till plusgrade så var det dax igen. Men den här gången blev det ett lugnare pass tillsammans med Annika. Dagen till ära så tog hon också ut finracern. Så i ett strålande solsken så körde vi 36 kilometer, från Järnskogs kyrka till Karlanda och tillbaka till Järnskog igen. Tisdagens pass blev ett EB 2x20minuter &+S. Pass som är märkta med ett & var ju ett över och under tröskel pass. Är passet dessutom märkt med ”S” skall man 3 minuter efter sista intervallen köra en intervall på 60% över EB-effekt. Kan bara säga att den intervallen varade inte mera än i 50 sekunder. Men jag är överlag nöjd med tisdagsträningen.
Onsdagen tänkte jag egentligen ta en vilodag men ändrade mig när jag kom hem från jobbet. Vädret var härligt med en strålande sol från klar himmel, och vägen hade börjat torka upp efter förmiddagens regn. Men istället för att ta ett utepass så kröp jag ner i källaren till monarken. Här blev det en repris på måndagens träning. Alltså ett KI pass på 5x4 min. Jobbigt som busen men nu var veckans sista intervall pass klart. Det som nu återstod var två G1 pass på fyran respektive fem timmar. På fredag flexade jag ut från jobbet halv två för att hinna med dagens träning. Äntligen börjar man nu kunna ta av sig vinterkläderna, och allt känns så mycket lättare. Passet var ett G1 pass på fyran timmar där man var trettionde minut kör absolut max i fem sekunder. Sista timmen var lite seg och jag kände mig sliten trots att det var ett G1 pass. Lördagen blev det en vilodag från träningen men i stället blev garaget städat från allt skräp efter badrums renoveringen. Senare på dagen var det födelsedagsfest för det älsta barnbarnet Simon. Idag, söndag var det så dags för veckans sista pass. Ett G1 pass på fem timmar. Ett långt pass med varierande väder. Lite regn och lite sol men mest halvgrått
Nu är det bara en vecka kvar tills tävlingspremiären är ett faktum. Premiären av Swe-Cupen går som vanligt nere i Barsebäck med ett tempo och ett linjelopp. Spännande och som alla andra år så är men lika överraskad över hur fort den där premiären kom! Och likt alla andra år så önskar man att man tränat mer och hårdare under vintern. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar