söndag 8 september 2019

Värnamo GP(master-Cup)

Värnamo GP är för min del en helt ny bekantskap. Har ju kört linjelopp i Värnamo ett antal gånger, men inte GP. Dagens tävling är viktig för min del, om Krister Bergström vinner så måste jag bli tvåa annars vinner Krister den totala master-cupen. Idag så kör vi dessutom ihop med H-50/55 vilket gör det hela ännu lite svårare.
Starten går och jag försöker att ligga lång framme i början. Vi ska köra 50 minuter + ett varv. Några varv går fort medan andra går lite långsammare. Hela tiden håller jag ett öga på herr Bergström. När halva tiden har gått så stöter två stycken och ingen går med. Då kommer missilen från Fredrikshof farande. Det här är enda gången som jag inte har hundar koll på Bergström. Jag ställer mig på pedalerna och trycker på. Till en början händer det inte mycket mer än att jag får ta i riktigt hårt. Äntligen så ökar inte avståndet i alla fall och snart är vi ifatt dom. Det förekommer hela tiden små försök till utbrytning, men det är inga som lyckas. När det återstår ett varv så blir det lite hetsiga. Jag ligger lite snett bakom Krister och Torbjörn de Jager när vi har ca en kilometer kvar tills mål. Plötsligt krokar Torbjörn ihop med en annan cyklist varpå Krister blir lite hindrad. Alla håller sig på hjul men Krister får gå hårt fram till näst sista kurvan och kommer han in med alldeles för hög fart. För att förhindra en krasch så åker han utanför Vägen och ut på en gräsbeväxt väggren. Jag tar mig fram på insidan alltihop och har nu bara upploppet kvar. Men benen är mer än stumma och precis på mållinjen så kommer Krister om mig. Jag slutar därmed tvåa på dagens GP och tvåa i linje cupen. Men det betyder också att jag har vunnit den totala master-cupen i H-60 2019

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar