tisdag 24 september 2019

Hösten är här!

Jösses vad fort ett år går, och ju äldre man blir ju fortare går åren. I fjol vid den här tidpunkten så planerade jag den kommande cykelsäsongen för fullt så blir det inte riktigt 2020, nej först skall jag försöka njuta lite av hösten. Det bästa med hösten är alla fina grusvägar som finns här omkring västra Värmland. Hårda fina grusvägar som också kan ta en över gränsskogarna till Norge. Mer än en gång har det blivit cross cykeln som fått göra mig sällskap genom ett helt fantastiskt landskap. Någon gång har det hänt att några klubbkamrater hängt på.
En annan sak som också är skönt med hösten är att alla måste träningar byts ut mot cykelrundor där man bara njuter av att vara ute. Tror att man behöver dessa turer för att ladda batterierna inför den säsong som kommer. Nu låter det nästan som att det är ett tvång att träna men så är naturligtvis inte. Det är roligt att träna men ett avbrott i den styrda träningen är aldrig fel.
Veckorna efter cup avslutningen har det inte blivit mycket cyklande. Förkylningen som jag fick under VM satt i ett bra tag. Efter Värnamo och cup avslutningen så har jag också haft andra problem med kroppen och gått på penicillin ett tag. De gånger som jag kunnat cykla har jag känt mig riktigt orkeslös och matt i kroppen. Men nu hoppas jag att det vänder snart och att det är många fina dagar kvar av hösten att träna på.
Säsongen 2020 har ju inte riktigt startat ännu men planeringen har jag så smått börjat med i alla fall. Det som jag har klart med är att jag kommer att fortsätta ta hjälp av Dan Davis på idrottslabbet i Linköping. Blir mycket spännande och se om mastergruppen får igenom att vi vill ha ett SM som går på en helg i juli i stället för ett delat SM som det var i år. Nordiska mästerskapen skall gå i Sverige och Skoghalls CK Hammarö har fått frågan om att arrangera mästerskapet. Jag hoppas verkligen att klubben tar den här gyllene chansen att få visa upp klubben ytterligare en gång. VM 2020 går i Vancover Canada. Den här gången behöver jag inte kvala in utan är klar genom att jag blev Svensk mästare på tempo i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar