söndag 9 augusti 2020

Vecka 32 & Träningsvecka 33 säsongen 2020

Måndag och första dagen på jobbet efter semestern. Tungt? nej inte så värst i alla fall. Efter jobbet så blev det också det första träningspasset på över en vecka. Har ju äntligen lagt klart gräsmattan och kan därmed byta bort skottkärran mot cykeln igen. Körde idag ett fartpass x 3 runt Köla. Det var riktigt jobbigt, men det skall det väl vara antar ja. Kondition är ju en färskvara så det blir väl att försöka bygga upp den igen.
Tisdag blev det ingen träning utan jag tog en vilodag. Istället så körde vi ut en beställning av pizzabullar!! ja ni läste rätt. Annika gör nämligen Sveriges godaste pizzabullar. Under tiden som ledare och förälder inom den alpina branschen så var Annikas pizzabullar ett väldigt välkänt begrepp och bara dom drog tävlande till Valfjällets alpin anläggning. Nu mera är det barnbarnen som beställer bullarna.
Onsdag och ett ihållande regn hela dagen. Tänkte nästan sätta mig inne på monarken och köra ett pass, men lagom tills jag slutade jobbet så lugnade det sig med nederbörden också. Därför så blev det ett utepass istället. Körde nu ytterligare ett fartpass men den här gången blev det x4 istället. Åhh.. herre jävlar vad tungt det gick. Det var riktigt länge sedan jag kände mej så otränad som nu.
Torsdag och vilodag igen, kör varannan dag för att jag orkar inte att träna mera just nu, men jag vill i alla fall försöka bibehålla det lilla som finns.
På fredag så körde jag ytterligare ett fartpass, den här gången blev det x5 repetitioner. Den här gången kändes i alla fall kroppen lite bättre än senaste. Men benen är fortfarande sega. Körde runt Skillingmark och i ett riktigt bra väder. 
Lördag så tog jag tag i ett projekt som länge legat som ett ok på mina axlar, VINDEN! Den är i stort behov av att städas och nu var det ett ypperligt läge att göra det. Men nu är det gjort så är lättnaden enorm, nästan lite euforisk. Nöjd med dagen så avslutas den på altan med kortspel och senare också räkfrossa.
Nöjd över gårdagens arbete så blev söndagens träning lite längre än de senaste passen. Det blev ett G2 pass på LVG racern i tre timmar och för varje mil som påbörjades så belönade jag mig själv med en maxspurt på sex sekunder. Det blev tio sådana spurter innan jag var hemma igen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar