tisdag 25 augusti 2020

Vecka 34 & Träningsvecka 35 säsongen 2020

 Att kalla det här för en träningsvecka är kanske att ta i. Träningsveckorna har egentligen tagit slut för länge sedan och nu efter linje SM så kommer det inte bli några fler tävlingar för min del. Nä nu blir det bara att cykla för att hålla igång kroppen lite och inte bli allt för tjock. Det blev ju inte riktigt den säsong som man hoppats på, men nu blev det som det blev och jag är inte ensam om det. Vi får väl se hur det blir nästa år. I dagsläget så är allting väldigt oklart.

Måndagen runda gick runt vackra Skillingmark. Ja för det blev just en runda. Inga intervaller eller annat stök, utan jag bara körde i ett hyggligt jämt tempo. Skulle jag kalla det något så skulle det bli ett rakt G2 pass på två timmar.

Tisdagens träning blev nästan lika dan som måndagens. Den här gången körde jag runt sjön Ränken istället. En runda på fyra mil som började i strålande solsken. Efter drygt halva rundan så körde jag in i ett riktigt oväder. Det började med blåst som var likt en tromb, denna övergick väldigt snart i nästan ett skyfall. Lika hastigt som det kom, lika hastigt försvann det. Det fortsatte dock att regna men nu var det mera som ett duggregn istället. Träningen kändes hyggligt bra och tempot var bättre än igår, men visst känns det i speciellt de långa uppförsbackarna att jag slarvat med fysiken.

Onsdag och vilodag från träningen. Körde ett lass med byggskrot från fönsterbytena till soptippen istället. Sedan åkte jag hem och lastade släpkärran full med de gamla fönstren och skulle resa en vända till. Men det tog lite längre tid att lasta på släpkärran än vad jag räknat med, så det blir till att köra ett lass även till helgen. I slutet av den här veckan skall fönstermontörerna komma hit och göra klart det sista runt fönstren sedan är bytet klart. Det är fantastiskt skönt att ha fönsterbytena klara nu inför den stundande hösten och vintern.

Det blev ingen träning på torsdagen heller! Känd mig riktigt sliten och valde därför att stanna hemma och klippa gräset istället för en cykelrunda. Nu är jag lite ånger över beslutet för det var ju riktigt bra cykelvädret på torsdags eftermiddag. Fredagens väder är inte lika bra. Åska regn och blåst gör att det inte är lika lockande att ta ut cykeln för en runda när man inte har något att träna inför.  

Fredag och lördag lika dant, ingen träning. Blåst och regn kan jag ju skylla på om jag vill men det var inte största orsaken. Motivation!! där är felet. Det är ett måste att ha motivation i en konditionssport. Har man inte det så blir det halvdan träning och då kan det faktiskt kvitta.

Söndag och idag tog jag i alla fall en kortare runda(40 km), det är ju bättre än ingenting. Var riktigt skönt att vara tillbaka på cykeln igen, kanske behövde jag just dessa dagar för att inse hur roligt det är med cykel. Inget pass som innehöll några intervaller eller så, utan bara körde på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar