onsdag 7 juni 2017

Stocholm 4-dagars etapp 3

SMACK Arlanda Testtrack Race.
En riktigt rolig bana att cykla på, lite som Gelleråsen i Karlskoga. H50+ klassen är en stor klass så det gäller att vara vid start i tid så att man kommer långt fram. Vi skall köra tio varv och banan mäter 2,5 km. Det är masterstart i 300 meter sedan släpper motorcykeln oss. Jag tar täten och håller ett väldigt lugnt tempo tills vi når den sista kurva innan målrakan. Här sätter jag in en tempohöjning och klungan sträcks ut. Jag höjer lite till, och lite till. När jag ser att hela klungan hänger som ett snöre efter mig så slår jag av. Men nu har jag väck de andra cyklisterna också. Rycken avlöser varandra, och det går verkligen undan i en del svängar. Lite återhållsamma är vi i de två sista svängarna innan målrakan för här är banan blöt, i övrigt så är banan torr och fin. Varven går undan i ett rasande tempo och snart ringer man i klockan inför sista varvet. Jag har en hyggligt bra position men får snart se mig passerad av snabbare spurtare. Långt bakifrån kön kommer den enormt duktige spurtaren Torbjörn De Jager och tar ytterligare en spurtseger. Men det som imponerar mest på mig är att Krister Bergström som kör i H60 spurtar in som två. Själv så vet jag inte riktigt var jag hamnar i den totala listan men vet att jag blev trea i H55 och behåller min 4e plats i Stockholm 4-dagars totalt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar