lördag 3 juni 2017

Stockholm 4-dagars, etapp 1.

Stockholm 4-dagars startade idag med Kringeltempot som gick i Södertälje. Kringeltempot är den första av fyra tävlingar som ingår i Stockholm 4-dagars. Alla tävlingarna ingång också i Swe-cupen. Årets tempolopp var flyttad från där den gick ifjol på grund av vägarbeten. Årets tempobana var betydligt mera kuperad än fjolårets. Min vana trogen så gick jag ut alldeles för hårt i min iver över att försöka hålla Martin Collander på avstånd. Vid vändningen så ser jag att jag har några sekunder på honom.
På hemvägen så borde det gå lättare eftersom vi också haft lite svagt sida motvind på utvägen. Jag håller undan för Martin hela vägen in mål och vinner min klass H-55 före just före Martin Collander från Mölndals CK.  Detta var det sista tempoloppet före SM och eftersom jag leder tempocupen så borde det vara klart med lamdslagsplatsen i tempo på Nordiska mästerskapen i Randers Danmark.
I Stockholm 4-dagars så ligger jag efter tempot på en femte plats,  vilket jag är hyggligt nöjd över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar