söndag 4 juni 2017

Stockholm 4-dagars, etapp 2.

Falkenloppet.
Tävling nr. 2 i Stockholm 4-dagars är ett linjelopp som går ute vid Nynäshamn. Här har jag tidigare år kört ganska bra linjelopp så det blir spännande att se hur det  kommer gå. Eftersom jag ligger ganska så bra till i sammandraget på Stockholm 4-dagar(5a.)så har klubbkompisen Kenneth Appel lovat att köra för mig idag.
Starten går och det är ett stort gäng som ger sig iväg. Efter några kilometer så kommer CK Dainons Stefan Stengård nästan lite smygande med en kille på hjul. Ingen tycks bry sig och Stefan ökar takten varpå killen som han fått med sig släpper. I klungan händer inte så mycket första varvet och Stefans lucka växer. Till slut så börjar några killar ur Föreningen Rocket Racing Sweden att köra. Jag och Jonas Bohr från Stockholm cykelklubb hjälper också till, men det vill inte bli någon riktig fart på det hela. Så när vi kommer till målbacken på varv tre så sätter jag själv in en stöt för att försöka med något. Efter ett litet tag så kommer det två killar till och vi tre försöker i alla fall. Det håller i fem kilometer, sedan sitter klungan i arslet på oss och allt stannar av. Det kommer snart en ny attack, och vem får ta den? jo jag själv! Nästa gång så tänker jag att någon annan måste vara intresserad, men icke, jag får ta den attacken också. Så här håller det på ända tills Roger Claesson från Östersund Cykelklubb går iväg, då skiter jag i att ta upp jakten på honom. Vad händer? Claesson går naturligtvis ifatt Stefan Stengård på grund av att ingen går på Rogers hjul. Så nu är de två stenhårda tempocyklister i täten. Dessa två håller naturligtvis undan in i mål. Klungspurten tas föga överraskande av Torbjörn De Jager från Föreningen Cykloteket Racing Team. Själv slocknade jag totalt i spurten och blev sexa i min klass.
Klubbkompisen som skulle hjälpa mig då? Ja den såg jag fa'n inte på hela dagen förutom i målbacken när han åkte om mig. Tack för den hjälpen Kenneth, Den sitter som en smäck på kom ihåg kontot skall du veta! Det fanns verkligen tillfällen under loppet som jag skulle behövt lite avlösning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar