lördag 19 augusti 2017

Championnats du Monde Granfondo UCI 2017

VM för Master ....jag låter mig smaka på orden igen... VM för Master! Det klingar bra. Tänk att vi, jag och Annika skulle få uppleva något så stort som VM, och inte bara uppleva utan också delta, ja det är fantastiskt. Det ligger många tunga timmar med träning och tävling som grund för att jag tagit mig till VM. Jag har inte begåvats med någon värre talang utan fått kämpa för att bli en såpass bra cyklist att jag får köra VM för Master. Men nu är vi på väg. Skillnaden på förra VM är att den här gången är det ytterligare fem cyklister från Skoghalls CK Hammarö som kvalat in till VM! Dessa fem plus familjer och anhöriga kommer att ta sig ner till VM på lite olika sätt, och olika dagar. Vi är några som kommer köra ner allt material i form av cyklar, reservdelar och resväskor ner till Albi i en minibuss. Vi reser ner lite tidigare än de andra för att installera oss i det hus som vi har hyrt.

Albi? Vart  är det för ett ställe? Och vart i Frankrike ligger det? Så här står det på Wikipedia.

Albi är en kommun och stad i departementet Tarn i regionen Midi-Pyrénées i södra Frankrike. Staden grundades av romare under namnet Albiga. År 2010 hade Albi 48 858 invånare.
I Albi finns basilikan Sainte Cécile, världens största tegelbyggnad, och bron Pont Vieux, som fortfarande används ett millennium efter att den uppfördes. Den heretiska rörelsen albigenserna fick sitt namn efter staden Albi. Konstnären Henri de Toulouse-Lautrec föddes i staden.

Jag har nu gjort alla förberedelser klara och det som inte har gjorts fram tills nu i form av träning och formtoppning är ingen idé att gräma sig över för nu är det försent. Nu skall vi bara ta till vara på det här ögonblicket i livet och njuta av stunden. Det här kommer att bli ett äventyr tror jag, och i morgon startar vi vår resa.


//Plaisir de vous voir de nouveau in Albi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar