torsdag 31 augusti 2017

Södermanlands 2-dagars

Träningen efter hemkomsten från Frankrike och VM har väl kanske inte varit den bästa, men några pass har jag i alla fall hunnit med. Säsongen lider nu mot sitt slut och det är med vemod man ser att kvällarna blir kortare och mörkare, träningen kommer mestadels att bedrivas inomhus på monarken. Förhoppningsvis så blir det några pass på crosscykeln ute på de Värmländska grusvägarna.
Men först skall Swe-Cupen avgöras. Södermanlands 2-Dagars kommer att vara de avslutande tävlingarna i Swe-Cup för masters 2017. Tempocupen avgörs på Lördagen och linjecupen samt den totala(linje+tempo)på söndag. Cykelklubben Dainon står som arrangör för årets final i Swe-Cupen. Jag leder fortfarande den totala cupen med 20 poäng. Det är inte mycket med tanke på att jag bara får räkna den ena av de två tävlingarna som återstår. Den andra får jag försöka byta bort en 8e plats, så det gäller att vara på hugget.
Tempocupen är också öppen. Här leder jag med 9 poäng över Martin Collander från Mölndals CK och 15 poäng över trean Mikael Abrahamsson från Örebrocyklisterna. Vi tre har kört lika många tävlingar och får räkna även sista tävlingen så det blir spännande. Man har inte råd med några missöden.
Linjecupen är sedan förra helgen i Svanesund avgjor. Där leder Stig Andersson Plate från Uddevalla CK så pass stort att ingen kan rå på honom även om Stig skulle har en något sämre dag. Men bakom Stig är det jämt. Stefan Khul från Cyklotekets Racing Team har 144 poäng, jag har 143 och Stefan Gustavsson från Cykelklubben Olympic har 137 poäng. Det kommer säker bli ett spännande race.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar