onsdag 13 december 2017

Vecka 50/träningsvecka 9

Den här veckans träning vår en exakt kopia av förra veckan. Tre tröskel pass och två distans. Efter en mycken trevlig helg nere i Göteborg tillsammans med bästa kompisar så hann vi precis hem till Lucia firande i Köla kyrka. En totalt fullsatt kyrka fick bevittna ett mycket charmigt luciatåg. Elever från Adolsfors skola stog för underhållningen. Alla klassiska lucia sånger sjöngs av hjärtats lust.
Veckans träning då? Hur gick det med den?
Jo då, måndagens träning började med EB 5x8min på 70 kadens. Ett pass som passar bra att börja veckan med. Tisdagen blev ett riktigt dryg historia. Tre timmar på monarken i G1 tempo, med inslag av 5st 1 minuts högkadens(minst 130) var tionde minut sista timman. Kadenshöjningen blev ett välkommet inslag i den annars ganska monotona träningen. På onsdag var jag tillbaka  på EB intervaller igen. En repris på måndagens pass. Något tyngre kändes det dock, men det är väl naturligt när det var tredje dagen i rad. Torsdagen pass blev också ett EB pass. Den här gången blev 5x8min fast på 90 kadens i stället. Kändes väldigt bra faktiskt, förvånansvärt bra. 
Lördagen börjar med vägning. Äntligen känner jag att det händer saker. Visserligen bara -0,5 kg men också -1 cm runt magen. Vilket betyder att jag gått ner 7,6 kg sedan den 19/10. Lördagens träning var egentligen tänkt att bedrivas utomhus. Men utomhus vräker den förbannade snön ner och gjorde det omöjligt att bedriva någon vettig träning ute(jag hatar verkligen vintern). Därför så blev det ett långt inomhus pass på monarken i stället. Hela veckans träning har fungerat jättebra,  och jag är nöjd med veckan som gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar