måndag 25 december 2017

Vecka 52/träningsvecka 11

Årets sista träningsvecka är också årets värsta matvecka. Julmat varje dag är ju gott men kanske inte så nyttigt. Därför så har jag inga förhoppningar på att ha gått ner i vikt när veckan är slut, utan mitt mål är att inte ha gått upp för många kilon i stället. Träningsmässigt så är det en riktigt tuff vecka också. Men det är på eget initiativ. Man skulle kunna kalla det ett miniläger på hemmaplan.
Den ordinarie träningen består annars den här veckan av tre pass. Ett EB 4x8min(50-65rpm), ett TCSI X3(Wingate) och ett 20x45/15.
Måndagen startades med TC 20x45/15 plus två extra pass. Ett styrkepass på atletklubben följdes upp med ett TB=Tabata pass på monarken. Tisdag var egentligen träningsfri men jag klämde in två olika pass i alla fall. Ett bålstabilitetspass(styrketräning utan vikter) och efter det så körde jag ett tabata pass på monarken. På onsdag blev det tre pass. Förutom det ordinarie passet(EB 4x8min på 50-65 rpm) så blev det ett bålstabilitetspass och en tur runt Köla på Nishikin. Det var verkligen skönt att träna utomhus igen, även om det bara var för nöjes skull. Lite blåsigt men roligt, dessutom var vägarna förvånansvärt bra. Torsdags träningen begränsades till ett tabata pass. 
Allt man inte dör av blir man starkare av sägs det. I så fall kommer jag att bli livsfarlig till sommaren. För jag trodde ärligt talat att min sista tid var kommen på fredagens pass. Ett TCSI x3(liknande Wingate). Det är inte lätt att genomföra på en monark utan viktkorg, men med lite god vilja så fungerar det hyggligt i alla fall. Dessutom så hjälpte Annika till, vilket underlättade väldigt. Nu skall det med en gång medges att max resultaten på de tre intervallerna inte var att skryta om. Men medelvärdet är ja nöjd med. Det var faktiskt lite bättre än testet på aktivitus.
Vad jag däremot inte är så nöjd över är att vågen nu på morgonen visade +2,5kg! Okej jag vara medveten om att det skulle bli en tuff vecka så jag är inte allt för besviken ändå, men ändå! De där kilona måste ju bort. Det fick därför bli ett distans pass runt Finnskogen på Nishikin. Som sedan avlöstes av ett tabata pass på monarken. Nästa vecka innehåller två långa G1 pass, två TC 20x45/15 och ett EB 4x8min +T1(en tabata). I mellan dessa träningar så har jag också möte med två prinsessor och en prins, stressigt? Nej, men väldig roligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar