fredag 22 december 2017

Vecka 51/träningsvecka 10

Veckans träning bestod också av EB pass och G1 pass. Men nu var EB passen lite annorlunda. Dessutom så var det ena G1 passet utökat med en timma. Måndagens träning blev en tuff historia. EB 2x20minuter var det ett tag sedan jag körde. Det märktes också. Den första intervallen blev lite för hård och pulsen alldeles för hög. Den andra intervallen blev därför övermäktigt och två minuter kortare än den första. Tisdagens pass blev också ett EB pass. Men till skillnad mot måndagens EB pass så var det nu fyra tio minuters intervaller på 60-70 kadens. Låg kadens verkar vara något som passar mig bra. Trots något för hög puls på sista intervallen så gick den bra att köra.
Onsdagens pass blev en repris av måndagens. EB 2x20minuter är inget favorit pass, åtminstone inte om man ska köra på nittio kadens. Klockan 04:00 på fredags morgonen ringer väckarklockan. Dags att gå upp och ner i källaren till monarken. Ett av veckans distanspass skall avverkas. Det blir tre timmars G1 som jag tycker går ganska bra ändå, trots den tidiga timman. Flexar lite från jobbet, men är där halv nio i alla fall.
Men varför i hela friden går man upp klockan fyra på morgonen för att träna? Jo av den enkla anledningen att det är jul! det är mycket som skall göras efter jobbet, och enda chansen att hinna träna blir då på morgonen. Galet? nja...jo..kanske det! men det finns mycket värre saker i värden att bekymra sig över än en galen gubbe som tränar mitt i natten. Lördag och vägning. Känslan från förra veckan var ju att det nu går åt rätt håll besannades. När jag böjer mig fram och kikar över magen så ser jag vågens siffror där nere,  -1,5kg! Åh, vad skönt, det här har jag kämpat för under veckan. Dessutom så har magen minskat med 2cm. Lördagens distans pass gick på delvis isiga vägar. Men jag fick ihop mina fyra timmar med G1 träning. Kan se tillbaka på en intensiv vecka. Det blir därför extra skönt att vara ledig från jobbet tills den 8e januari. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar