söndag 15 april 2018

Örestadsloppet(Swe-Cupen)

Söndagen börjar med att med frukost och städning av rummet. Det är ett gråmulett och kallt Barsebäck idag men nästan ingen vind. Den tjocka dimman lägger sig som en vattenfilm på bilrutan när vi åker bort till startområdet.
Örestadsloppet är första linjeloppet i årets upplaga av av Swe-Cupen. Efter gårdagens tempo känns benen lite sega, men det gör det säkert på flera. I år är det en hel del nya ansikten i H-55 klassen, tyvärr var det inte så många som verkligen ville cykla. Nej det mesta verkar gå ut på att bevaka mig istället.  Så all heder åt Walter Gabrijelcic som på andra varvet gick iväg. Å eftersom jag inte tog upp jakten på "Walle" så gjorde ingen annan det heller. Nu skall man ju säga att cykel inte går ut på att köra fort på banan, nä det är först i mål som gäller. Det bästa är ju att sådana här lopp triggar mig bara att träna ännu mer.
Nu blev det tillslut en klungspurt där jag åtminstone är ganska nöjd med prestationen. En fjärdeplats bakom Stefan Thander från Strada CK, Walter Gabrijelcic från Aktivitus SC och Stig Andersson Plate från Uddevalla CK.
Efter första swe-cup helgen så delas den totala ledningen i cupen mellan Walter Gabrijelcic och mig på 49 poäng. Lika är det också på tredje plats, den delas av Anders Jarfors och Stig Andersson Plate på 42 poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar