lördag 14 april 2018

Örestadstempot(Swe-cupen)

Fredags eftermiddag vid sextiden kommer vi ner till ett väldigt blåsigt Skåne och Örestad. Det blåste lite ifjol också, men i år tog det verkligen i ordentligt. På lördags morgon var det lite lugnare i alla fall. Tyvärr så hade väl inte väderprognosen visat någon större värme utan till och med någon regnskur under dagen.
Svåra vindar på tävlingen idag. Mestadels sidovind och kastbyar. Därför var det lite svårt att bestämma sig för vilket framhjul jag skulle välja. Efter många turer fram och tillbaka fick det bli 808or i stället för 404or. Det som däremot var glädjande var att regnet höll sig borta.
Stark motvind första kilometern byttes mot medvind de närmast fyra kilometrarna. Banan följer kustlinjen vilket gjorde att vi hade sida medvind ut till vändning. Vid vändning var jag ca. fyra sekunder efter Gabor Klöczl från Danmark.
Men nu startade egentligen det stora övertalningsjobbet. Att hela tiden tala om för sig själv att det här går bra, jobba på trots att hastigheten sjunkit från 50km/h till 35km/h. I mål var jag 1:34 min efter Gabor vilket är ganska mycket å andra sidan var det lika mycket från mig till trean. Hur som helst så är det värdefulla poäng att ta med sig framåt i Swe-Cupen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar