onsdag 26 juni 2019

Vecka 26/träningsvecka 39

Lördag den 22 juni.

Det är fortfarande vecka 25 men veckans träning är ju över så idag blev det en helt träningsfri dag. Men bara för att den är träningsfri behöver det inte innebära att den är händelsefattig. Vi har mestadels slappat idag. Efter att ha grillat och käkat ute på altanen så blev det kaffe, också den skulle intas ute på altanen. Uppe på stora vägen löper trafiken ganska sporadiskt. Plötsligt så kommer det en firmabil i låg fart. Den stannar till på andra sidan vägen och ur bilen kliver två stadiga grabbar. De korsar vägen med raska steg, kommer ner för slänten och in på gården. Jag hinner aldrig tänka klart innan den som nu har tagit sig in på altanen samtidigt som jag ser vem det är ropar "tjenare stålfarfar". TOM! Va fa'n är det du? säger jag samtidigt som vi kramas. Vi skrattar och tittar på varandra. Det här är min son säger Tom och pekar på  den andra grabben. Men vad i alla dagar säger jag och kramar om Carl, dig har jag inte sett sedan du var liten grabb.
Tyvärr så kunde de inte stanna så länge för Carl skulle hämta upp fästmön samtidigt, men herregud vilka minnen som väcktes till liv. Tror att jag skulle kunna skriva en hel bok om Tom Stapleton och hans bravader och framförallt roliga uttalanden. Dessutom så kryddas dessa med Toms egen dialekt, en riktigt skön blandning av amerikanska och jössehärssvenska.

Söndagen den 23 juni.

Tidigt i morse så körde jag ett tabata pass på monarken, det passet var verkligen tungt. Det blir mycket av korta intervaller den här veckan, jag vill försöka få lite rapphet i kroppen. Därför så blev det ytterligare ett pass senare på dagen. Ett pass som jag körde tillsammans med Annika. Ett G1 pass ink. 10x6 sek max spurter. Ett mycket trevligt pass där vi mellan intervallerna bara åkte runt och njöt av ett fantastiskt sommarlandskap.

Måndagen den 24 juni.

Idag är det sex månader kvar till julafton och dagarna blir nu kortare. Vilken jävla tanke egentligen, vi har ju inte haft semester än, ja förutom Annika som började sin idag. Nej låt oss njuta av sommaren innan vi bekymrar oss för vinter och mörkare tider. Idag fick jag den nya kassetten, monterade på denna direkt för att kunna testa om den fungerade tillfredsställande. Det gjorde den inte, en himla massa justering innan jag blev hyggligt nöjd, men 100% bra blev det inte. Testade grejerna genom att köra likadant pass idag som jag gjorde igår. Ett G1 ink. 10x6 sek. max spurter. En skillnad på dagens pass mot gårdagens var att jag idag lade till 2st. backintervaller i Bålstads backen också

Tisdagen den 25 juni.

Idag är det sista efteranmälningsdagen till årets linje SM för master. Det är egentligen för att det är SM den här veckan som jag har kört lite lugnare, korta intervaller för att försöka få igång "gôbbafläsket". Egentligen så skulle veckan ha innehållit två stycken fartpass, två G1 pass á en timma styck och ett G1 pass ink. 4st KI intervaller med 5-8 min G1 mellan. När jag kom hem från jobbet idag så regnade det och därmed så blev träningen förlagd inomhus i stället. Monarken är ovärderlig vid sådana tillfällen. Körde ett kort pass på 34 min, ett tabatapass(8x20 sek.).

Onsdagen den 26 juni.

Sista passet innan avresan till Båstad och SM. Det är en del att stå i idag. Träningen vill man inte missa, fast det blir inget hårt pass utan mera för att hålla igång. Man skall ju packa allting också. Troligen så tar jag med mig tempocykeln eftersom jag reser hem på lördag så kan jag ju ta svängen om Jönköping och testa SM tempobanan. Men idag är det först träning som gäller. Blir lite fundersam när jag kommer hem och ser hur mörka moln tornar upp sig på himlen. Jag bestämmer mig ändå att ta en runda och drar iväg mot Koppom, här ser det ändock något bättre ut på himlen. Under tiden så kör jag sex sekunders intervaller. När jag har kommit upp till Skillingmark så har jag kört tio stycken intervaller och nöjer mig med det. Nu är det bara en skönt cykeltur hem och in i duschen. Härligt, det här var ju det sista passet här hemma innan SM. Skall försöka att hinna med en runda på banan imorgon eftermiddag.     
Den här träningsveckan slutar ju lite tidigt, men å andra sidan så började den tidigt också så det jämnar väl ut sig antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar